شهری سالم است که تمامی اقشار و گروه های جامعه از جمله کودکان، معلولان، سالمندان، زنان و تمامی جمعیت ها بتوانند صاحب یک زندگی شهری مرفه داشته باشند و از دسترسی یکسان و عادلانه به تمامی امکانات شهری برخوردار باشند اما این در حالی است که اصفهان از این منظر که دسترسی یکسان و عادلانه برای تمامی اقشار وجود ندارد یک شهر معلول است .
کد خبر: ۷۸۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 06 October 2019

 به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان ، مشاور شهردار در امور بانوان با اعلام اینکه اصفهان یک شهر معلول است و معلولیت یعنی افکار ما مدیران و متولیان است که شهر اصفهان را مطابق با نیاز شهروندان نساخته اند.

زارع ادامه داد: شهری سالم است که باید شهری زیست پذیر شود .

مدیر استعدادهای کارآفرین شهر اصفهان با اعلام اینکه اولین معضل جامعه بیکاری قشر تحصیلکرده است، ادامه داد: اگر چه در ایران شاهد رویدادهای ایده پردازی زیادی هستیم به طوری که شاید در بین کشورهای خاورمیانه رتبه اول را داشته باشد اما از نظر پشتیبانی پس از رویداد و رساندن یک ایده به مرحله تجاری سازی در رتبه های آخر قرار گرفتیم.

اکبرزاده به پیش رویداد دسترس پذیری اجتماعی برای توان خواهان اشاره کرد و افزود: در صورتی که نتوانیم اشتغال را برای تمامی اقشار فراهم سازیم هر یک از آنها به یک بمب مبدل می شوند که امروزه شاهد سرازیر شدن آنها به زندان و بیمارستان ها و غیره هستیم.  

 مدیر خانه جوان و استعدادهای کار آفرین شهر اصفهان گفت: در همین زمینه خانه جوان پیش قدم شده است که در حد توان ایده ها را به مرحله کارآفرینی برساند و در همین زمینه با پشتیبانی از جامعه معلولان شاهد تاسیس اولین مرکز ماساژ درمانی نابینایان  در کشور هستیم.

وی گفت: امروز ایده پردازی ها به یک شوی نمایشی مبدل شده است و تنها برای رفع تکلیف این کار را انجام می دهند.

مدیر مرکز اولین ماساژ نابینایان در کشور نیز در این حوزه اعلام کرد: با توجه به اینکه نابینایان از قدرت لمسی و حس فوق العاده ای برخوردارند بنابراین راه اندازی این مرکز توسط نابینایان ضمن اینکه زمینه اشتغالزایی برای آنها فراهم می کند با کیفیت بالاتری نیز صورت می گیرد.

مهرداد کرمی گفت: امیدواریم در پی ایجاد این مرکز شاهد اعتماد به نفس نابینایان در حوزه اشتغالزایی باشیم و مراکز زیاد و متعددی را نیز توسط نابینایان در سطح استان اصفهان و کشور  ایجاد شده است.

مسئول امور بانوان مرکز اولین ماساژ نابینایان در کشور با بیان اینکه پوست کلفت تر از این هستیم که سنگ اندازی ها برای اشتغال زایی معلولان بتواند ما را ناامید کند، گفت: خواستار حمایت فکری هستیم نه حمایت مالی و اگر مانع جلوی پای ما را بر نمی دارید سنگ اندازی هم نکنید.

راضیه محمودی گفت: امروزه شاهد موانع زیادی برای معلولان هستیم که از این جمله نابینایان هستند که با مشکلات زیادی برای زندگی در شهر اصفهان مواجه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار