کد خبر: ۷۸۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 05 October 2019
 
بازدید دکتر نوبخت از پروژه احداث راه‌آهن رشت- انزلی- آستارا

تابناک / عصر روز پنجشنبه 17 مرداد ماه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با همراهی سرپرست استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و جمعی از مسئولین استانی از روند پروژه  احداث راه‌آهن در دو مسیر رشت به انزلی در محدود پیربازار و رشت به آستارا در محدوده صومعه‌سرا بازدید کردند.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، دکتر محمدباقر نوبخت در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: قطعه راه آهن رشت-انزلی و رشت-آستارا به عنوان بخش تکمیلی کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود که در حال حاضر فقط یک قطعه منفصله از آستارا-رشت دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: این مسیر ریلی فقط متعلق به ایران نیست و به کل منطقه اختصاص دارد. به همین دلیل این مسیر برای همسایگان کشور ما نیز از جهت تسهیل در باربری مهم است. لذا کشور آذربایجان نیز در نیمی از طرح مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از افتتاح خط ریلی قزوین - رشت ادامه این خط ریلی از رشت تا انزلی و از آستارا تا رشت وارد فاز عملیاتی شده است، ادامه داد: از اریبهشت ماه تاکنون قطعه خط ریلی رشت - انزلی به طول 10 کیلومتر 42 درصد پیشرفت داشته است.

دکتر نوبخت با بیان اینکه در بخش رشت-انزلی نسبت به قزوین- رشت به دلیل جلگه‌ای بودن با موانعی مواجه نیستیم ولی در تملک اراضی مسیر به دلیل اینکه عموما شالیزارها در این مسیر قرار دارند، تا پایان برداشت باید صبر کرد، تصریح کرد: تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان در بخش تملک اراضی مسیر رشت-انزلی پرداخت شده انتظار می رود که مردم در فروش اراضی همکاری کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده قطعه ریلی رشت- انزلی را به بهره‌برداری برسانیم و از مزایای حمل و نقل ریلی هم بهره‌مند شویم .

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار