مدیر کل بهزیستی استان اردبیل می گوید: ۱۲۰ هزار نفر در استان بالای ۶۰ سال سن دارند و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ سال آینده یک چهارم جمعیت استان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل دهند.
کد خبر: ۷۸۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 02 October 2019

به گزارش تابناک اردبیل، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند که تا ۲۰ سال آینده به ۲۵ درصد خواهد رسید.

بهزاد ستاری در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند که در مرکز نگهداری سالمندان آتا اردبیل برگزار شد، اظهار کرد : ۱۰ درصد جمعیت استان اردبیل را سالمندان تشکیل می‌دهند که باید با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها، خدمات‌رسانی برای سالمندان را افزایش دهیم.

وی افزود: ۱۲۰ هزار نفر در استان بالای ۶۰ سال سن دارند و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ سال آینده یک چهارم جمعیت استان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل دهند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به آمارهای موجود و شتاب زیاد رشد نرخ جمعیت سالمندان باید از هم اکنون زیرساخت‌های لازم را فراهم سازیم تا در آینده بتوانیم خدمات مناسبی را برای سالمندان عزیز ارائه داده و با مشکلات مواجه نشویم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان ۴ مرکز نگهداری سالمندان به‌صورت شبانه‌روزی و دو مرکز نیز در اردبیل و مشگین شهر به‌صورت روزانه در حال ارائه خدمات برای سالمندان هستند که مراکز روزانه را توسعه خواهیم داد تا سالمندان به این مراکز مراجعه کرده و پس از دریافت خدمات پزشکی، فرهنگی، ورزشی و … به خانه و خانواده خود بازگردند.

ستاری با اشاره به فعالیت شورای سالمندان در کشور و استان تشریح کرد: یکی از طرح هایی که در این شورا مطرح شده و قرار است به‌عنوان پایلوت در پارک مقابل مصلی اردبیل اجرا شود، طرح ‌مکان‌های عمومی برای سالمندان است تا شاهد شهرِ دوستدار سالمند باشیم.

وی گفت: سازمان بازنشستگی نیز در حال طراحی مکانی به نام خانه امید است که در آن خدمات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی رایگان برای سالمندان عزیز ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار