معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بر اساس آمار موجود میزان استخراج سالیانه بیتومین در استان ۲۰ هزار تن است که در صورت راه اندازی واحد فرآوری می توان از این ظرفیت در راستای اشتغال و توسعه استان بهره گرفت.
کد خبر: ۷۸۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 02 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حیدر نعمتی  در نشست با سرمایه گذار طرح بیتومین در ایلام اظهار داشت: خام فروشی مواد معدنی به ضرر استان است زیرا سود و اشتغال حاصل از آن نصیب استان هایی است که مواد در آنها فرآوری می شود.

وی ادامه داد: با توجه به مطالعات اکتشافاتی که صورت گرفته ذخایر بیتومین استان بیش از ۳۰۰ هزار تن است و اکنون ۶ معدن بیتومین در استان فعالیت می کنند.

معاون استاندار ایلام افزود: بر اساس آمار موجود میزان استخراج سالیانه بیتومین در استان ۲۰ هزار تن است که در صورت راه اندازی واحد فرآوری می توان از این ظرفیت در راستای اشتغال و توسعه استان بهره گرفت.

نعمتی تاکید کرد: وجود معادن غنی بیتومین از ظرفیت های استان برای تولید و اشتغال و درآمد زایی هستند که باید مورد توجه باشند.

وی گفت: خوشبختانه برای تسریع در امر سرمایه گذاری اکنون مجوز بی نام برای ۱۷۳ طرح در استان صادر شده که سرمایه گذاران می توانند با کمترین زمان و فرآیند اداری در استان سرمایه گذاری انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از سرمایه گذار جدید خواست با تکمیل زنجیره ارزش افزوده فرآوری بیتومین در استان از ظرفیت این ماده معدنی در ایلام استفاده کند.

در این نشست مقرر شد ظرف مدت یک هفته پروانه فعالیت برای شرکت سرمایه گذار جدید در راستای راه اندازی خط فرآوری بیتومین در استان صادر شود.

بیتومین که به قیر طبیعی نیز معروف است دارای ۱۶۰ مورد استفاده از صنایع چسب، ایزوگام، پودر جوهر چاپگر رایانه، رنگ، لاستیک سازی و دیگر موارد صنایع شیمیایی است.

بزرگترین معادن خاورمیانه سنگ معدن بیتومین به ارزش یک هزار میلیارد تومان در شهرستان ایوان واقع در استان ایلام قرار دارد.

هم اکنون سالانه بیش از ۲۰ هزار تن ماده معدنی بیتومین در استان ایلام استخراج می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار