رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بدنبال برگزاری چهل و دومین دور مسابقات بین المللی قرآن در اصفهان لازم منظومه قرآنی موثر در استان اصفهان شکل بگیرد.
کد خبر: ۷۸۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 01 October 2019

به گزارش تابناک اصفهان، ‌حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی با ارایه عملکرد "چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم" به میزبانی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مسابقات قرآن ‌جمهوری اسلامی ایران در یک حرکت معکوس از سطح بین المللی آغاز شده و سپس مراحل ملی، استانی و شهرستانی هم در نظر گرفته شد، فرایندی که طی شده است در میانه راه است و از فصل بهار برگزاری مسابقات شهرستانی را در ۴۲۰ شهرستان داشتیم.
وی بیان داشت: برگزاری اولین دوره مسابقات در بخش کتابت قرآن یکی از اتفاقات مبارک این دوره مسابقات ملی قرآن کریم است. شعارمان این است که این مسابقات فقط یک رقابت و مراسم قرآنی نیست.
وی با بیان اینکه هنگامی که استانی میزبان برگزاری مسابقات انتخاب می شود قرار است که شاهد یک منظومه ای از برنامه قرآنی موثر درآن استان باشیم، افزود: شعار امسال همین است و تلاش می شود که در کنار برگزاری مسابقات، محافل، جلسات ونشست های قرآنی برگزار شود.
رئیس ‌مرکز امور قرآنی ‌سازمان اوقاف ‌و امور خیریه استان ‌اصفهان تاکید کرد: به ‌جرات میتوان گفت ‌که در هیچ دوره ای از ادوار برگزاری مسابقات سراسر قرآن ‌کریم این حجم برنامه های جانبی موثر در این مسابقات که اکنون نظاره می شود را شاهد نبودیم.
حجت الاسلام و المسلمین ‌حسینی، اظهار کرد: ‌با ‌تشکیل بنیاد مسابقات ‌و ‌به ‌وسیله همکاری ‌در مراکز امور قرآنی تا حدی نسبت به امورات اجرای مسابقه فارغ شدیم وتوانستیم نقش بیشتری را درحوزه امور راهبردی، سیاست گذاری، برنامه کلانی که در حاشیه این مسابقات می تواند موثر باشد را داشته باشیم.
وی ادامه داد: به برکت این مسابقات در اقصی نقاط استان با حضور همه ارکان قرآنی که سر پنجه های قرآنی مجموعه اوقاف در شهرستان های استان اصفهان هستند، برگزاری نشست هایی در برنامه بوده و اجراین روند در آینده هم خواهد بود و طی روزهای هفته گذشته حضور در مناطق مختلفی از استان برای پیشبرد برنامه در روند کار بوده است.
وی با تاکید بر اینکه در منطقه کاشان با محوریت کاشان و با حضور همکاران از مناطق مختلفی که به کاشان نزدیک بودند این برنامه اجرا شد، افزود: از نطنز، بادرود، اردستان، آران و بید گل با محوریت کاشان برنامه موثری را داشتیم. محور های مختلفی که در حوزه توسعه وقف قرآنی، فعالیت قرآنی بقاع متبرکه، تقویت رویدادهای قرآنی و مسابقات قرآنی و حفظ قرآن درآن منطقه برگزار شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، گفت:  روز گذشته با محوریت شهرضا همکاران مان از مبارکه، لنجان و برنامه بسیار خوبی را اجرا کردند و با حضور در محدوده خمینی شهر و منطقه آقا علی عباس حضور پیشبرد برنامه ها در روند کار بوده است.
توسعه فعالیت های قرآنی در مناطق دوردست استان
وی تصریح کرد: در روز های آینده در مناطق دور دست گلپایگان و خور بیانک حضور خواهیم داشت. در همه مناطق استان از شمال، جنوب شرق وغرب استان اصفهان که در آن نشست های دوره ای برگزار می شود  زمینه توسعه فعالیت های قرآنی با حضور افراد موثر در منطقه ها مورد بررسی  قرا می گیرد و بازدید های مختلفی را در مراکز قرآنی خواهیم داشت.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی، اظهار کرد: زمینه های همکاری اوقاف با مرکز و موسسات قرآنی را در نشست ها مورد بررسی قرار دادیم و تا جایی که امکان دارد کارگشایی در این خصوص صورت می گیرد و با توجه به چهارچوب قوانین و اختیاراتی که وجود دارد برنامه ریزی ها پیش می رود و خداوند را شاکریم که به بهانه برگزاری این مسابقات چنین اقدامی در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه امروز صبح شاهد برگزاری یک نشست و بررسی وقف مشارکتی بودیم، گفت: این نشست فوق العاده و کم نظیر در استان اصفهان بود که با حضور دبیر شورای فرهنگ قرآنی، خیرین، کارشناسان، مدیران و موسسات قرآنی که امیدواریم زمینه ساز ایجاد موقوفات قرآنی متعدد در استان در آِنده باشد.
وی اضافه کرد: فردا دو میزگرد بسیار مهم را در دو موسسه قرآنی بینه اصفهان و درالقران اهل بیت خمینی شهر خواهیم داشت. موضوع اصلی جلسه طراحی مسابقات قرآنی درایران با محورهای مختلفی است که برای این نشست در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: اثر بخشی بیشتر مسابقات بخش عمومی تر کردن مسابقات، مشارکت گیری در بخش های مختلف در برگزاری مسابقات و در نظر گرفتن محورهای مختلف در مسابقات است.
وی با بیان اینکه در روزهای آینده هم باز جلساتی را در مرکز دانشگاهی، علمی و حوزوی استان خواهیم داشت، افزود: تا کنون هر مجموعه قرآنی که به اوقاف مراجعه و درخواست بازدید را داشته است، توفیق اجابت همه این درخواست ها را داشتیم و این رویه را در روزهای آینده هم ادامه خواهیم داد.
وی یادآور شد: این اتفاق دستاوردی است که در کنار برگزاری دیگر رویدادهای قرآنی و محافل قابل پیش بینی است و فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت های قرآنی بوده که این مسابقات بهارقرآن ایجاد می کند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، خاطر نشان کرد: در این ایام در تردد شخصیت های برجسته فرهنگ قرآنی به محل مسابقات صورت گرفته است، ورود و خروج هیئت ها و مسئولان کشوری، برگزاری نشست ها و گفت و گوها دارای آثاری است که با اصحاب قرآن نتایج بهتری را به همراه دارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بین المللی برگزار شدن مسابقات قرآنی اظهار کرد: مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در یک حرکت معکوس از بین المللی آغاز شده است و سپس مراحل ملی، استانی و شهرستانی هم در نظر گرفته شد.
وی افزود: فرایندی که طی شده است در میانه راه است و از فصل بهار که برگزاری مسابقات شهرستانی را در ۴۲۰ شهرستان داشتیم در تابستان این مسابقات را به مرحله استانی رساندیم و مرحله مقدماتی مسابقات استانی در مرداد و شهریورماه در شهر قم برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: اکنون در اصفهان مرحله نهایی مسابقات کشوری برگزار می شود و فروردین ماه سال ۱۳۹۹ هم مرحله بین المللی است. افرادی که در این مسابقه رتبه های ممتاز را کسب می کنند نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی خواهند بود که با نمایندگان ۸۰ کشور در رشته های مختلف دانش آموزی، دانشجویی  طلاب، نابینایان و آقایان رقابت می کنند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، تاکید کرد: با تمرکزی که بنیاد مسابقات در برگزاری مسابقات قرآنی دارد شاهد رشد بیشتر مسابقات در حوزه های کمی، کیفی و در فضای مدیریت مسابقات خواهیم بود. این اتفاق بعد از مطالعات وسیع در ستاد هماهنگی مسابقات کشور انجام شده است و همه رویدادهای فرهنگی، علمی و ورزشی موفق جهان بخشی از موفقیت هایشان را مرهون ایجاد تشکیلات و ساختاری می دانند که برای مدیریت برنامه های مدنظر دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار