رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ضمن ابراز امیدواری نسبت به تصویب سند رونق تولید به ارائه آمار پذیرفته شدگان مقاطع متختلف دانشگاهی پرداخت.
کد خبر: ۷۸۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 30 September 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد ابراهیم اعلمی آل آقا امروز دوشنبه ۸ مهرماه جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشگاه رازی در حال حاضر دارای ۱۶ دانشکده است و با بهره گیری از دانش و تخصص ۳۳ استاد ۱۱۶ دانشیار ۲۸۶ استادیار ۲۰ مربی و در مجموع ۴۵۵ عضو هیئت علمی دارد و تعداد ۱۲ هزار و ۶۵۳ نفر دانشجو در ۴ دوره و در ۷۴ رشته کارشناسی ۱۴۲ رشته کارشناسی ارشد یک رشته دکترای حرفه‌ای و ۶۹ رشته دکترای تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در چهل سالگی انقلاب ۲۰۰ هزار دانشجو در ابتدای انقلاب به ۴ میلیون دانشجو ارتقا داده شده است و قریب به ۳۰ درصد دانشجوی تحصیلات تکمیلی داریم.

رئیس دانشگاه رازی در ادامه افزود: دانشگاه رازی در اولین ارزیابی نظام بین المللی isc در سال ۲۰۱۹ در بین ۱۰ دانشگاه جامع کشور قرار گرفته است در این رتبه بندی دانشگاه رازی به همراه ۴ دانشگاه دیگر در رتبه ۵ تا ۱۰ قرار دارد.

 اعلمی آل آقا در ادامه عنوان کرد: دانشگاه رازی در رتبه بندی جهانی تایمز شرکت نکرده به همین خاطر اسمی از دانشگاه رازی در بین ۴۰ دانشگاه برتر ایران نبوده است.

 رئیس دانشگاه رازی تصریح کرد: رتبه دانشگاه رازی در بین دانشگا‌های کشور بین ۹، ۱۰، ۱۱ که در سال ۹۷ رتبه این دانشگاه ۱۱ بوده است.

 اعلمی آل اقا گفت: با استناد به مقالات دانشگاه رازی بین سال‌های ۹۲ تا ۹۷ بیش از ۲۰ درصد رشد داشته که تعداد مقالات مشترک با پژوهشگران دانشگاه‌های خارج از کشور سال ۹۷ نسبت به ۹۲ بیش از ۵۷ درصد رشد داشته است که نشان از افزایش قابل توجه همکاری‌های علمی بین المللی پژوهشگران دانشگاه رازی است و تعداد مدارک علمی چاپ شده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۲ هم بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

 وی در خصوص اینکه بخش دولتی تعامل جدی در اجرای برنامه‌ها با دانشگاه رازی ندارد، اذعان کرد : اگر با دانشگاه رازی در خصوص پروژهش تقاضای تعامل داشته باشند با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه خاطر نشان کرد: با تصویب سند رونق تولید قرار شد ۲۵ درصد پایان نامه‌های دکترا و ۵۰ درصد پایان نامه ارشد به مسائل کاربردی بپردازد و دستگاه‌ها، مسائل و مشکلاتشان را به دانشگاه ارائه دهند؛ اما این سند هنوز در راستای اجرایی شدن، گام جدی برنداشته است.

اعلمی آل آقا از راه‌اندازی فاز اول دانشکده اقتصاد در سال جدید و فاز دوم دانشکده اقتصاد و حسابداری، فاز دوم دانشکده معماری و هنر، کلینیک دامپزشکی، توسعه مهمانسرا، ساختمان ۸ ضلعی دانشکده فنی با حدود ۵۰ درصد پیشرفت در حال ساخت هستند.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر ۳۰۰ نفر دانشجوی خارجی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه رازی مشغول هستند. در مقطع ارشد ۹۸۹ نفر و در مقطع دکتری ۱۵۲ نفر ورودی امسال پذیرش شده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار