رییس هیات فوتبال خوزستان با واکنش نسبت به ابلاغیه جدید وزارت نفت که فعالیت تیم‌های نفتی به ویژه تیم‌های فوتبال نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان در لیگ برتر را تحت شعاع قرار داده است، از استاندار خوزستان خواستار رسیدگی به این موضوع شد.
کد خبر: ۷۸۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 29 September 2019

در متن نامه ارسالی عبدالکاظم طالقانی به استاندار خوزستان آمده است:

"جناب آقای دکتر شریعتی
استاندار محترم خوزستان

با سلام

احتراما به استحضار می‌رساند طی چند روز اخیر بخشنامه‌ای از سوی وزیر محترم نفت مبنی بر اعمال محدودیت‌های شدید بر فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای و قهرمانی در واحدهای تحت پوشش آن وزارتخانه صادر گردید که پس از انتشار در فضای مجازی و برنامه‌های ورزشی شبکه‌های مختلف تلویزیونی، باعث بروز چالش‌های جدی در سطح استان خوزستان گردید.

اتخاذ تصمیمی که دو سال پیش برای تیم مدعی نفت تهران با 60 سال سابقه ورزشی، نهایتا به انحلال کامل آن باشگاه سازنده انجامید، در حال تکرار برای دو تیم لیگ برتری نفتی – خوزستانی یعنی نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان و تیم بوشهری پارس جنوبی جم می‌باشد.

شاید آن تصمیم غلط راهبردی انحلال نفت تهران به دلیل عدم برخورداری از پشتوانه مردمی در سکوت به فراموشی سپرده شد اما حذف تیم‌های مردمی و محبوب صنعت نفت آبادان به عنوان نماد فوتبال جنوب و نفت مسجدسلیمان به عنوان اولین باشگاه فوتبال در کشور، بی‌تردید موجب بروز نارضایتی فوتبال دوستان در استان خوزستان خواهد شد.

حمایت‌های مالی و معنوی از باشگاه‌های ورزشی پرطرفدار و بومی در مقایسه با حجم و تأثیر آلاینده‌های نفتی و فرایندهای تولیدی آن روی سلامت جسمانی و روحی و روانی مردم منطقه و تهدیدی که همواره در بطن خود به همراه دارد، واقعا ناچیز و قابل چشم‌پوشی است.

آثار جنگ 8 ساله و حملات بی‌رحمانه عراق که هنوز بر در و دیوارهای شهر باقی است به دلیل وجود تأسیسات نفتی در این دو شهر و شرایط ملتهب در خلیج فارس، اول از همه متوجه شهرهای نفتی خوزستان می‌باشد و البته مردم غیور خوزستان همواره نشان داده‌اند از آب و خاک این وطن اسلامی دفاع کرده و می‌نمایند.

شاید فوتبال در بسیاری از شهرهای کشورمان فقط وسیله‌ای برای تفریح تلقی شود اما فوتبال در خوزستان خود زندگی است و در تار و پود افکار و کردار و فرهنگ شهروندان خوزستانی گره خورده است. لذا هر تهدیدی که متوجه تیم‌های فوتبال مردمی خوزستانی شود، تهدیدی به جان و مال آنان تلقی می‌شود و واکنشی غیرقابل پیش‌بینی و حتماً ناخوشایند به همراه خواهد داشت.

در حالی که تحریم‌های اقتصادی از یک سو شرایط معیشتی سختی را برای مردم به وجود آورده است و از سوی دیگر عوامل خودفروخته و مزدور وهابی در صدد اغوای نسل جوان خوزستانی هستند، چرا ما باید با تصمیماتی غیرمنطقی دشمن را شاد کنیم؟

از آن جائیکه آمریکای متجاوز به همراهی شیوخ سرسپرده خود در منطقه سالیانه صدها میلیون دلار هزینه می‌کنند تا از اولین خاکریز بلند و سرفراز میهن اسلامی ما یعنی خوزستان عبور نمایند، چگونه است که ما برای تقویت روح و روان و انگیزه مردم همیشه در صحنه، حاضر نیستیم مبلغی حدود 60 میلیارد تومان یعنی کمتر از 5 میلیون دلار برای تأمین بودجه دو باشگاه مردمی، سرمایه‌گذاری نماییم.

آیا وقت آن نرسیده است که همه 18 نماینده محترم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، همان‌گونه که در اقدامی هماهنگ با تعداد بی‌شماری از دیگر نمایندگان مراتب نگرانی خود را از شرایط حاکم بر باشگاه پرسپولیس به وزیر محترم ورزش منعکس نمودند، امروز در جهت دفاع از مطالبات مردم حوزه‌های انتخابی خود همگام با حضرتعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان، وارد میدان شده و از بروز این اتفاق نامیمون جلوگیری نمایند.

با نهایت تشکر و احترام

عبدالکاظم طالقانی
رییس هیات فوتبال استان خوزستان"

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار