هجدهمین اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در استان اصفهان روز شنبه در شهرستان نایین راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۷۸۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 28 September 2019

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم آغاز به کار اورژانس اجتماعی نایین  با اشاره به علل مختلف بروز آسیب‌های اجتماعی، گفت: اورژانس اجتماعی قطعه‌ای از یک پازل مدیریتی در کنترل و کاهش آسیب‌هاست که برای کنترل و کاهش آسیب‌ها، باید همه دستگاه‌های مسئول و دخیل در این حوزه با انجام وظایف خود و آگاه سازی مردم به سوی مدیریت و کاهش آسیب‌هاگام بردارند.

وی افزود: در کنار تمامی عوامل مختلف بروز آسیب‌های اجتماعی؛ فقر و گسترش نابرابری اجتماعی و فاصله طبقاتی از عوامل کلان تاثیر گذار در بروز آسیب‌های اجتماعی است که مدیریت کلان کشور باید به دنبال کاهش این نابرابری‌ها باشد.

مسعودی فرید تاکید کرد: اورژانس اجتماعی با ساختار و ماهیت مداخله‌ای خود با همراهی تمامی شرکای اجتماعی بخش دولتی و غیر دولتی خود با ارائه خدمات تخصصی، به موقع و در دسترس؛  نقش تاثیرگذاری در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی داشته است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ در جمع مردم خراسان شمالی مبنی بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی و افزایش مهارت‌های زندگی؛ گفت: سرمایه گذاری در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی با آموزش مهارت‌های زندگی بویژه مهارت جرات مندی و قدرت نه گفتن، باید در جامعه نهادینه می‌شود.

مرضیه فرشاد مدیر کل بهزیستی استان اصفهان  نیز با بیان این‌که اورژانس اجتماعی در شهرستان سمیرم، بهارستان و تیران سال گذشته راه‌اندازی شد، افزود: در سال ۹۷ مجوز  راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در نایین صادر شد.
وی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی یک مرکز مداخله و شناسایی آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه اندازی اورژانس اجتماعی می‌تواند نقش موثری در راستای برطرف کردن مسائل و مشکلات مردم در شهرستان باشد.
فرشاد در ادامه  اظهار کرد: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی دلیل بر افزایش آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه مطالبات مردمی و دغدغه رفع آسیب‌هاست که این مهم  در شهرستان نایین با توجه دغدغه و مطالبات مسؤولان و با حمایت خیران محقق شده است.
وی در  پایان گفت : اورژانس اجتماعی به نیازهای پیشگیری پاسخگو خواهد بود یعنی در ساختار خودش مداخله را خواهد داشت که امید است همه مسئولین و مجموعه در این راستا همراهی کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار