امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه استاندارد نبودن خودروها امنیت و جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد، عنوان کرد: آن کسانی که با وجود توانمندی‌های در اختیار از تولید خودروهای استاندارد امتناع می‌کنند در قتل مردم سهیم هستند.
کد خبر: ۷۸۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 28 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه جهرم با اشاره به کشته شدن 17 هزار نفر در جاده‌های کشور در طول سال گذشته، اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد سال گذشته در هر روز 46 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

وی با طرح این سوال که مسوولیت این تعداد تلفات در جاده‌ها بر عهده چه کسانی است، افزود: بعضی اوقات قوانین راهنمایی و هشدارهای پلیس را نادیده می‌گیریم و مقصر حوادث احتمالی خودمانیم اما عامل دیگری که در تصادفات جاده‌ای نقش اساسی دارد برخی امورات فنی است.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه استاندارد نبودن خودروها امنیت و جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد، عنوان کرد: آن کسانی که با وجود توانمندی‌های در اختیار از تولید خودروهای استاندارد امتناع می‌کنند در قتل مردم سهیم هستند.

وی با تاکید بر اینکه از بزرگترین منکرات کشتن انسان‌ها بوده و قتل نفس محترمه از بزرگترین کبایر و گناهان است، گفت: بر اساس احادیث و روایات کسی که یک انسان مومن را عمداً بکشد همیشه در جهنم خواهد بود و عذاب دردناکی در انتظار اوست.

وی با اشاره به اینکه آن کسانی که عامل مرگ انسان‌ها در جاده‌ها هستند مقصر بوده و قاتل محسوب می‌شوند، بیان کرد: گاهی نیز عوامل محیطی و استاندارد نبودن جاده‌ها دلیلی برای تلفات جاده‌ای به حساب می‌آید.

مدبر با اشاره به اینکه چنانچه حتی یک روز جاده‌ای زودتر افتتاح شود یک تصادف کمتر می‌شود، ابراز کرد: جان انسان‌ها محترم است و هماهنگونه که می‌توانیم بودجه‌ای را جابه‌جا کنیم چنانچه در تکمیل و بهره‌برداری از جاده‌ها غفلت کنیم مسوول هستیم.

خطیب نمازجمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نمازجمعه با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و روزهای پر از افتخار و حماسه، گفت: دوران جنگ تحمیلی با وجود اینکه از جهتی سخت بود اما برکاتی داشت که تا کنون از آن بهره‌مندیم.

وی با اشاره به اینکه آن دوران با وجود عدم برخورداری از امکانات و تجهیزات مقتدرانه برابر دشمن ایستادگی کردیم، تصریح کرد: امروز با برخورداری از قدرت نظامی به جایی رسیدیم که کسی نمی‌تواند جلو ما بایستد و این از برکات دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه باید قدردان بازماندگان جنگ، رزمندگان، جانباران و خانواده‌های شهدا باشیم، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته و در برخی شهرها دانسته یا ندانسته کارهایی اتفاق افتاده که نام شهدا از کوی و بر زن کمرنگ شود؛ گرچه در شهر ما تدبیری اندیشیده شده که مشکلی نداشته باشیم اما مسوولان باید بدانند شهدا سندهای افتخار ما هستند و مدیون خون آن‌ها هستیم.

مدبر با اشاره به اینکه نباید اهداف و آرمان‌های شهدا فرامدش شود، گفت: هماهنگونه که رهبری انقلاب در پیام خود به مناسبت هفته دفاع مقدس فرمودند شهدا موهبتی برای کشور بوده و حدف نام آن‌ها از تابلوها کار غلطی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار