در جلسه شورای اداری لنگرود بر لزوم هماهنگی با فرمادار برای عزل و نصب مدیران، کوشایی در ایجاد اشتغال و اندیشیدن تدابیر لازم برای لایروبی انهار تأکید شد.
کد خبر: ۷۸۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 26 September 2019

 

فرماندار شهرستان لنگرود پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه در این نشست باید از ظرفیت فکری و عملی همه مدیران استفاده شود، اظهار کرد: مدیران باید در جلسات از آمادگی قبلی بیشتری شرکت کنند تا در جلسات مشکلاتی حل شود.

مدیران در ایجاد اشتغال کوشا باشند

سیرو.س شفقی با بیان اینکه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال مدیران باید فعال‌تر باشند، گفت: مدیران باید در زمان دقیق در سر کار خود حضور داشته و پاسخگوی ارباب‌رجوعان جهت حل مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های بالایی است، افزود: مدیران باید بر اساس تلاش و مدیریت در عمل سنجیده شود و با ان شالله و ماشاالله مدیری سنجیده و انتخاب نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود با بیان اینکه عزل و نصب مدیران بدون هماهنگی با فرماندار امکان‌پذیر نیست، افزود: اگر مدیری درست عمل کند و هدف‌گذاری مناسبی در برنامه‌های سازمانی خود داشته باشند نگرانی درباره تغییر از سوی اداره کل خود نداشته باشد.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه مدیری موفق است که بتواند حق شهرستان را از مدیران فرادستی بگیرد، گفت: تنها تدبیر لازم برای انهار لایروبی است و توقع است این موضوع را آب منطقه‌ای پیگیر و انجام دهد.

وی با بیان اینکه شکایت دستگاه‌ها از یکدیگر ممنوع است، افزود: همه اختیارات در دست دستگاه‌ها مربوط به دولت است و مشکلات احتمالی در بین دستگاه‌ها در جلسات استانداری و بین مدیران مطرح و حل می‌شود.

رتبه چهارم لنگرود در تعداد واحدهای صنفی در گیلان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه این شهرستان در رتبه چهارم تعداد واحدهای صنفی در استان است، اظهار کرد: از هزار 500 تعریف شغلی حدود 300 نوع شغل در شهرستان در حال فعالیت است که لنگرود نسبت به تنوع شغلی در کشور در رده پایینی قرار دارد که از طریق مشاوره به دنبال افزایش فرصت‌های شغلی هستیم.

محمد رفیق خواه با اشاره به شناسایی مشکلات اقتصادی و فعالان صنفی شهرستان گفت: این مشکلات به سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تقسیم می‌شود که لازم است با همکاری دیگر ادارات مشکلات احصا و برای حل مشکلات همه همراه باشند.

وی با بیان اینکه نظام توزیع کالا نیاز به نظارت و برنامه‌ریزی مدونی دارد، افزود: لازم است برای نظارت بیشتر دهیاری‌ها و شوراها در حوزه فعالیت خود درباره تنظیم کالا و خدمات در روستاها اطلاع‌رسانی کنند.

58 درصد از برداشت برنج در لنگرود مکانیزه انجام می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه طبق آمارها بالای 48 هزار مترمربع اراضی کشاورزی در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: 28 درصد از جمعیت شهرستان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد که شغل همه این افراد کشاورزی است و به دلیل نزدیکی روستاها به شهر، اکثر مردم شهری نیز به کشاورزی به‌عنوان شغل دوم می‌پردازند.

محمدباقر قاسم پور با بیان اینکه 58 درصد از برداشت برنج در لنگرود مکانیزه انجام می‌شود، گفت: 106 واحد شالی‌کوبی در شهرستان فعالیت می‌کنند که ظرفیت تولید آنان 78 هزار تن است.

وی با بیان اینکه 32 واحد فعال در بخش چای در شهرستان فعالیت می‌کنند، افزود: سالانه هفت تن برگ سبز چای از چهار هزار هکتار فعال در زمینه چای در شهرستان برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مرکبات را سومین تولید کشاورزان لنگرود دانست و بیان کرد: از 1350 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان، 15 تن مرکبات برداشت می‌شود.

قاسم پور با بیان اینکه وضعیت پرورش دام‌پروری و دامپزشکی لنگرود در استان نمونه است، تصریح کرد: در 250 واحد دامپزشکی شهرستان لنگرود، 10 هزار دام سنگین و سنتی و 20 هزار دام سبک وجود دارد که لنگرود یکی از شهرستانی است که گوشت قرمز و سفید پایتخت را تأمین می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار