رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حفظ برند شهر جهانی گوهرسنگ‌ها برای مشهد از طریق راه اندازی مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها در این شهر با همگرایی نهادهای دولتی و خصوصی پیگیری می شود.
کد خبر: ۷۸۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 25 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، پیروز سینی با بیان این مطلب اظهار کرد: سال ۲۰۲۰ میلادی آخرین سالی است که عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها برای مشهد خواهد بود و باید تلاش کرد این برند را برای شهر مشهد حفظ کرد.

 

وی اضافه کرد: مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها محلی برای معرفی ظرفیت های مشهد در حوزه گوهرسنگ‌ها به منظور سرمایه گذاری، تشریح فرآیند شکل گیری گوهرسنگ، خریدهای استاندارد گردشگران در حوزه سنگ‌های قیمتی و بسیاری از مسائل مرتبط با این حوزه خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک شهرداری و دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها در موزه خراسان پیگیر راه اندازی مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها در مشهد هستند و این کمیسیون یاریگر آنهاست.

 

سینی چی افزود: این کمیسیون نشست های مختلفی را با فعالان صنعتی و صنفی در حوزه سنگ‌های قیمتی و فلزات گرانبها برگزار کرد و طرح‌ها و دغدغه های آنها را شنید و به این نتیجه رسید که برای حفظ برند شهر جهانی گوهرسنگ‌ها برای مشهد راه اندازی مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها ضروری است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لوح برند شهر جهانی گوهرسنگ‌ها در دست شهردار است با شهرداری رایزنی های لازم را برای اعمال نظر تشکل‌ها و فعالان اقتصادی در حوزه گوهرسنگ‌ها در مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها در دست انجام است.

 

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۹ ماه از آغاز به کار کمیسیون گردشگری در خانه صنعتف معدن و تجارت خراسان رضوی می گذرد و این کمیسیون در شروع فعالیت خود در حال شناسایی ظرفیت های گردشگری منطقه به منظور تسهیل سرمایه گذاری و جهت دهی به سرمایه ها در مسیر گردشگری است.

 

سینی چی توجه به گردشگری صنعتی و ظرفیت سازی در این خصوص، شتاب دهی به شبکه سازی و اقتصاد گردشگری، تجاری سازی فعالیت‌های گردشگری و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در این حوزه را از اهداف کمیسیون گردشگری خانه صنعت برشمرد.

 

وی ادامه داد: کمیسیون گردشگری خانه صنعت خراسان رضوی یک بازوی مشورتی برای نهادهای دولتی در قالب ایفای نقش تسهیل گری در این عرصه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار