معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: اربعین یک ظرفیت مناسب برای استفاده معنوی و اقتصادی است که باید از آن استفاده شود.
کد خبر: ۷۸۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 25 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست اعضای کمیته اقتصادی اربعین استان ایلام اظهار داشت: حضور شمار زیادی از عاشقان اباعبدالله(ع) و انتخاب مرز بین المللی مهران از سوی آنها برای سفر به کشور عراق در کنار مزیت های معنوی باید منفعت اقتصادی نیز با فروش سوغات، صنایع دستی و ارائه برخی خدمات نصیب مردم استان کند.

وی ادامه داد: جانمایی برای موکب‌ها و پذیرایی رایگان از زوار مشخص شده که لازم است جانمایی برای برپایی غرفه های نمایشگاهی و ساماندهی دست فروشان نیز از ابتدای ورود به استان ایلام تا پایانه مرزی صورت گیرد.

معاون استاندار ایلام افزود: بحث اقتصادی در همه شهرهای زیارتی مورد توجه است و در استان ایلام نیز به عنوان دروازه عتبات عالیات باید توسط دست اندرکاران لحاظ شود.

نعمتی بر ضرورت ساماندهی دست فروشان و جانمایی نمایشگاه های سوغات ، صنایع دستی و فرآورده های دامی و تولیدات استان در مکان های مناسب تاکید کرد.

وی از دستگاه های عضو کمیته اقتصادی اربعین خواست مسائل و مشکلات خود را هرچه سریع تر به دبیر کمیته اقتصادی اربعین منعکس کنند تا پیش از شروع اربعین برای آنها چاره جویی شود.

معاون اقتصادی استاندار ایلام به تعیین مکان مناسب و خدمات دهی مطلوب برای خودپرداز بانک ها، نانوایی های سیار و سایر خدمات ارائه شده به زوار اشاره کرد و گفت: باید جانمایی برای خدمات دهی به زوار در مکان های مناسب و با حفظ نظم و امنیت همراه باشد.

نعمت اضافه کرد: امسال در راستای خدمات مطلوب، رسیدگی به مسایل و مشکلات و نظم و مدیریت مناسب برای هر مجتمع که دارای خدمات رایگان یا پولی به زوار است و موکب ها و نمایشگاه ها مسئول انتخاب شده تا در کوتاه ترین زمان علاوه بر مدیریت مجموعه به مسائل و مشکلات رسیدگی کند.

همه ساله در ایام اربعین بیش از ۲ میلیون زائر مرز بین المللی مهران را به دلیل مزیت کوتاهی مسافت و امنیت برای سفر خود به عتبات عالیات انتخاب می کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار