اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران در تداوم برنامه‌های آموزشی و فراغتی طرح امید، با مشارکت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، دوره آموزشی ایمنی در خانه را برای دختران و زنان پایتخت برگزار می‌کند.
کد خبر: ۷۸۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 24 September 2019

به گزارش تابناک تهران، از روابط‌عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیرکل امور بانوان این نهاد اظهارداشت: با توجه به اهمیت اطفای حریق در ثانیه‌ها و دقایق اولیه آتش‌سوزی در خانه و محل کار، هر بانویی می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بحران و کنترل حریق ایفا کند.

زهرا بهروزآذر گفت: با توجه به ضرورت افزایش آگاهی و مهارت زنان و دختران در موضوع پیشگیری و کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آتش‌سوزی‌های احتمالی در خانه، دوره آموزشی ایمنی در خانه با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، در سطح نواحی شهر تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: مبانی حریق، ایمنی در خانه، اصول پیشگیری از حریق و حوادث، نحوه کارکردن با خاموش‌کننده‌های دستی، از جمله عناوین آموزشی این دوره است.

به گفته مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، در طرح امید، روزهای یکشنبه، روز «زنان و ایمنی» نامگذاری شده است لذا هر هفته در روزهای یکشنبه، با هماهنگی مناطق ۲۲گانه، در سرای محلات و مراکز فرهنگی شهر تهران نشست‌های آموزشی ایمنی در خانه، در حال برگزاری است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان مرحله اول این طرح، بیش از ۳هزار و ۵۰۰ نفر از زنان و دختران ساکن در شهر تهران با اصول ایمنی در خانه آشنا شوند.

بهروزآذر گفت: در امتداد اجرای طرح امید، در پاییز و زمستان، برنامه‌های آموزشی و ارتقای آگاهی و توانمندی‌های زنان برای مدیریت بحران در هنگام وقوع حوادث در خانه و در شهر، تقویت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار