معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با شروع فصل سرما برای پیشگیری از بیماری آنفولانزا واکسن آن به اندازه کافی در سطح داروخانه‌های ایلام توزیع شده و در این راستا کمبودی وجود ندارد.
کد خبر: ۷۸۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 24 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مهتاب شاهماری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: آنفولانزا بیماری است که با شروع فصل سرما با علائمی مانند علائم سرماخوردگی ظاهر می‌شود و مردم برای پیشگیری از این بیماری واکسن آنفولانزا را تهیه و تزریق می‌کنند.

وی افزود: آنفولانزا خطرناک نیست و یک عفونت ویروسی خفیف است و سالیانه جان افراد زیادی را در معرض خطر قرار می‌دهد و حدود ۲۵۰ الی ۵۰۰ هزار نفر سالانه به‌علت این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: واکسن آنفلوانزا به اندازه کافی در سطح داروخانه‌های ایلام توزیع شده و در این راستا کمبودی وجود ندارد.

وی بیان کرد: مصرف واکسن آنفولانزای فصلی ۴ ظرفیتی با نام تجاری ۲۰۱۹-۲۰۲۰  Influvac Tetra محصول کمپانی Abbott کشور هلند مجوز استفاده برای کودکان زیر ۳ سال را ندارد و فقط برای بزرگسالان و کودکان بالای ۳ سال قابل استفاده است.

شاهماری ادامه داد: مصرف سایر برندهای واکسن آنفولانزا از جمله شکل ۳ ظرفیتی واکسن Influvac 2019-2020 و واکسن ۴ ظرفیتی Vaxigrip Tetra محصول شرکت سانوفی پاستور فرانسه در صورتی که از مجاری قانونی و مجاز توزیع شوند، با تجویز پزشک در اطفال بالای ۶ ماه مجاز هستند.

وی تاکید کرد: کودکان زیر۶ ماه، افرادی که در عرض ۶ هفته بعد از واکسیناسیون قبلی آنفولانزا دچار سندرم گیلن باره شده‌اند، افرادی که بیماری‌های حاد تب‌دار دارند، افرادی که به واکسن آنفولانزای قبلی واکنش آلرژیک داشته‌اند، افرادی که سابقه حساسیت و آلرژی شدید به تخم‌مرغ داشته‌اند نباید واکسینه شوند.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: بعد از واکسیناسیون آنفولانزا، حدود ۲ هفته طول می‌کشد تا حداکثر آنتی‌بادی محافظتی به وجود آید.

وی اضافه کرد: واکسن آنفولانزا سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمی‌کند بلکه سیستم ایمنی را در برابر ویروس آنفولانزا تقویت می‌کند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار