به بهانه 31 شهریور - سالروز آغاز مقاومت ملت ایران-
کد خبر: ۷۸۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 22 September 2019

حالا بعد از گذشت 31 سال از جنگی که بیش از هزار میلیارد دلار خسارت به سرزمین ما وارد آورد و حدود 300 هزار گل پرپر از این ملت را به دشت‌های شقایق سپرد و حدود یک میلیون آزاده و جانباز و ایثارگر را متاثر از خویش داشت، باید دید چه بر جای مانده؟  

به گزارش «تابناک» هرمزگان، درست 39 سال پیش در چنین روزهایی، جریان استکبار یک یاغی بعثی را که در پی انباشت مجموعه‌ای وسیع از سلاح و تجهیزات نظامی، خوی درندگی یافته بود، به جان ملت و سرزمین ایران انداخت و در این سوی کارزار، ملتی که به تازگی از یک انقلاب بزرگ عقیدتی و فکری در حال تدارک دیدن ساختارهای اجتماعی خویش بود، با یک حمله تمام عیار مواجه شد.
جوانان و نوجوانان برآمده از مکتب خمینی شریف که هنوز الفبای نبرد را نیاموخته بودند، به ناچار به جبهه‌ها شتافتند چرا که بدنه اصلی ارتش در پی وقوع انقلاب دچار افت و خیزها و شک و بهت‌هایی شده بود که هنوز سازمان مناسبی نداشت و عملا وظیفه دفاع بر دوش جوانانی قرار گرفت که فرماندهان آنان 20 و اندی سال بیش نداشتند.
دلها اما برای دفاع یک رنگ و یک صدا بود و همه نگاه‌ها به امام که کلام نافذ او سریع‌تر از هر رسانه‌ای در جبهه‌ها و به گستره سراسر وطن پخش می‌شد و ملتی که خود را برای یک مبارزه مکتبی آماده کرده بود، حتی تخم مرغ و لباس شب عید و قلک فرزندان خود را نیز در راه عقیده و آرمان خویش نثار می‌کرد.

ما مقاومت را از که بیاموزیم؟!

درست در همان روزهای سخت جنگ، بمباران، کم بودن آذوقه، کوپن و هزاران هیاهوی دیگر، ملت اما بر سر آرمان خویش شادمانه به پیش می‌رفت چرا که امامی را در پیش روی خود می‌دید که همانند آنان زندگی می‌کرد و مسؤولینی که لااقل در ظاهر امر، اشرافی‌گری و تجمل، شکم‌هایشان را پر نکرده بود و در جامعه ایمان و اعتماد موج می‌زد و ثمره آن اعتماد عظیم ملی، پیروزی‌های مستمری در جبهه‌ها بود که حتی اگر به کربلای 4 و خیل عظیم شهدا می‌رسید، باز فتح الفتوحی عظیم‌تر در پی داشت.
هر روز کوچه و خیابانی با نام شهیدی آذین می‌یافت اما خون هر شهید در رگان شهر، حیاتی دوباره ایجاد و جامعه پوینده‌تر از دیروز به سوی فردا امیدوارانه پیش می‌رفت...
حالا بعد از گذشت 31 سال از جنگی که بیش از هزار میلیارد دلار خسارت به سرزمین ما وارد آورد و حدود 300 هزار گل پرپر از این ملت را به دشت‌های شقایق سپرد و حدود یک میلیون آزاده و جانباز و ایثارگر را متاثر از خویش داشت، باید دید چه بر جای مانده؟
هنوز بقایای شهدای جنگ تحمیلی هر از چندگاهی بر دوش ملت تشییع می‌شود اما در دیگر سوی این میدان، عده‌ای با ریاکاری که خود را با طلبکاری وارث آن خون‌ها می‌دانند اما هیچ نسبتی با آن خون‌های مطهر و اندیشه و آرمان آنان ندارند، دست در کار بیت‌المال و جیب مردم برده‌اند و جلوه و صورت انقلاب را که نمادی برای مستضعفان عالم است، آنچنان آلوده به فساد خویش کرده‌اند که رهایی یافتن از این بلای عظیم ثروت اندوزی و تجمل پرستی، انقلابی فراتر از انقلاب 57 می‌طلبد.

ما مقاومت را از که بیاموزیم؟!

روح دفاع مقدس و روح هزاران شهیدی که مقاومت ملی ما در برابر هجوم بیگانه را به رخ جهانیان کشیدند، اکنون از وجود منحوس برخی مفسدانی که دست‌شان به خون ملت آلوده است، در عذابی مستمر است. 
شهیدان ما متألم‌اند از مسؤولان مزدوری که انقلاب را به کجراهه‌های منفعت طلبی خویش بردند تا به اندازه خود و هفت نسل پشت‌شان از گرده این انقلاب سواری بگیرند و بعد بچه‌هاشان را راهی دیار فرنگ کنند و به ریش ملتی که برای تأمین دارو و درمان خویش، غذا و پوشاک خود در مضیقه است، بخندند و هر از گاهی آروغی با ژست روشنفکری برون کنند که انقلاب اسلامی ناکارآمد است!
انقلاب اسلامی ما آنقدر کارآمد بوده و هست که با وجود دزدانی که نمونه‌شان در دنیا وجود ندارد، همچنان به راه خویش ادامه داده است.
انقلاب ما آن قدر کارآمد بوده که بعد از 40 سال از پیروزی‌اش همچنان به برکت وجود رهبری که خود با "دستی داده به راه امنیت و آگاهی"، نفسش در منطقه هزاران لبنانی، سوری، عراقی و افغانستانی را به پای مجاهدتی دوباره در برابر دفع فتنه بزرگ منطقه می‌کشاند...

از امروز 31 شهریورها؛ روز افتخار و مقاومت است. افتخار به وجود همه شهدایی که نگذاشتند حتی یک کلمه از اسلام و یک وجب از خاک این میهن در اشغال بماند و روز مقاومت است. مقاومت در برابر دستان ناپاکی که گلوی ملت ایران را می‌فشارند... چه این دست‌ها داخلی باشد و چه خارجی... امروز روز مقاومت بر سر حفظ انقلابی است که رسالت تاریخی ما را در پی قرن‌ها به گواهی گرفته که باید به همان اندازه که در برابر دشمن خارجی در کنار هم ایستادیم و می‌ایستیم، در برابر دشمن داخلی نیز بایستیم تا مبادا اجیرشدگان استکبار از درون راهی به نابودی وطن‌مان بیابند... 

به قلم: مهدی خسروی
فرزند مجاهد ایثارگر – سرباز خمینی شریف – علیرضا خسروی
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار