مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۳۴۱هزار تن شکر خام در نیمه نخست سال جاری از طریق بندر امام به منظور تنظیم بازار ، تامین نیازهای داخلی بخش خانگی و صنعت وارد کشور شده است.
کد خبر: ۷۸۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 28 September 2019

خدارحم امیری زاده افزود: از این میزان شکر خام که توسط هشت فروند کشتی اقیانوس پیما از کشورهای هندوستان و برزیل وارد کشور شده ۷۳ هزار تن شکر به واحدهای نیشکری خوزستان برای تصفیه ارسال و سپس توزیع شده است.

وی با بیان اینکه  بقیه شکر خام وارداتی ، به دیگر واحدهای تصفیه شکر ارسال شده است افزود: با ساماندهی و تنظیم بازار، هم اکنون ثبات نسبی در توزیع و قیمت شکر که جزو کالاهای پرمصرف خانوارها می باشد ایجاد شده است.

وی در ادامه از آمادگی شرکت مادر تخصصی دولتی ایران برای واردات شکرخام  درصورت نیاز کشور خبر داد.

امیری زاده افزود: توزیع شکر با نرخ مصوب دولتی به ازای هر کیلوگرم ۳۴هزار ریال در سراسر کشور توانستیم کنترل بازار و قیمت را برای این کالای پرمصرف و راهبردی به دست بگیریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه در اواخر سال گذشته مشکلاتی در زمینه تامین شکر برای مردم به وجود آمد که این شرایط باعث شد شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از همان ابتدای اختلال در بازار با فراهم کردن مقدمات واردات شکرخام، تلاش خود را برای کاهش التهابات بوجود آمده و فراهم آوردن آرامش روانی مردم انجام دهد.

وی افزود: با توجه به نیاز۲.۲ میلیون تنی شکر در کشور،  خوزستان با تولید بیش از یک میلیون تن شکر توانسته تولید نیمی از شکر مورد نیاز کشور را به خود اختصاص دهد.

سیلاب ویرانگر فروردین ماه امسال در خوزستان سبب آبگرفتگی حدود ۳۰هزار هکتار از مزارع نیشکری طرح های هفت گانه شد و متعاقب آن تولید شکر در این شرکت با حدود ۵۰درصد کاهش به ۳۶۵هزار تن رساند و بیش از ۵۰هزار میلیارد ریال نیز به زیرساخت های صنعت نیشکر خوزستان خسارت زد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان جهادکشاورزی خوزستان تا سه سال آینده تولید شکر در واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تولید پایدار ۶۵۰هزار تن خواهد رسید.  

عباس کشاورز معاون وزیر جهادکشاورزی  چندی پیش در بازدید از مزارع نیشکر خوزستان گفت:در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ بجز محصول شکر که بر اثر سیلاب خوزستان به شدت آسیب دیده در تولید سایر محصولات کشاورزی در سراسر کشور با  افزایش عملکرد رو به رو بودیم.

در شرایط نرمال آب و هوایی ، سالانه حدود هفت میلیون تن نیشکر در طرح های هفت گانه تولید می شود که از این میزان حدود ۶۵۰هزار تن شکر استحصال می شود که جوابگوی نیاز حدود ۳۰میلیون نفر است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: شکر ، بندر امام ، واردات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار