فرماندار چرداول گفت: دانش آموزان موتور محرک و پویای جامعه هستند و شادابی و نشاط اجتماعی در کنار آموزه های دینی و اخلاقی لازمه رشد آنان می باشد.
کد خبر: ۷۸۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 23 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  مراد یگانه  در آیین زنگ مهر و مقاومت و بازگشایی مدارس در روستای کل قطار بخش زاگرس افزود:لازم است با توجه به تقارن سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ایام محرم دانش آموزان از این ایام درس آزادی، اخلاص، ایثار و شهادت طلبی را بیاموزند زیرا استقلال و جایگاه رفیع انقلاب اسلامی در حال حاضر مدیدون رشادت ها و ایثار مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: توسعه یک کشور وابسته به تربیت نیروی انسانی آن کشور است و تعلیم و تربیت گرانبهاترین اموری هستند که دانش آموزان در ایام تحصیل در راه کسب این دو در گرانبها می باشند.

یگانه ادامه داد: با پرورش انسان های متفکر در مدارس نیروی انسانی برای توسعه کشور تضمین می شود و به همین دلیل شما دانش آموزان موتور محرک و پویای جامعه هستید و نشاط و بالندگی کشور منوط به پویایی شما می باشد.

وی خدمات و تلاش های دولت تدبیر و امید برای فراهم سازی مکان های مناسب و آرام برای علم آموزی را خوب توصیف کرد و گفت: با برنامه ریزی ها و تزریق اعتبارات مناسب فضاهای خوبی برای تحصیل علم و دانش در همه مناطق فراهم شده تا جاییکه امروز در دورترین مناطق این شهرستان نیز شاهد آغاز سال تحصیلی و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت هستیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش چرداول با تاکید بر این نکته که مقطع ابتدایی باید بصورت علمی و تخصصی برنامه ریزی شود یادآور شد: مدارس محل دانایی و دانایی نیز عامل رشد و توانایی دانش آموزان و اجتماعی کردن علم و کاربرد صحیح آن در باعث پویایی ، نشاط و بالندگی جامعه می شود.

یگانه همچنین بر مطالبه گری، تحقیق، کنکاش و کتابخوانی دانش آموزان در طول سال تاکید کرد.

فرماندار چرداول خاطر نشان کرد:آموزش های مهارتی در بین دانش آموزان فراگیر شود و فرهنگ مهارت آموزی در سطح جامعه بویژه دانش آموزان نهادینه گردد زیرا مهارت آموزی از ابزار کلیدی برای اشتغال در آینده می باشد.

مدیر آموزش و پرورش چرداول نیز در این آیین گفت: تعداد ۸۵ فضای آموزشی در قالب ۱۲۴ واحد آموزشی میزبان تعداد بیش از ۷ هزار دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی می باشند.

اکبر زمانی اضافه کرد: در شهر سرابله و بعضی روستاها کمبود فضای آموزشی داریم که با مشارکت خیرین و مدیران شهرستانی دو واحد آموزشی در مهرماه ماه به بهره برداری خواهند رسید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار