شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، پروژه تصفیه و بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌ها را در دستور کار قرارداد .
کد خبر: ۷۸۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 23 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفای اصفهان، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان در این ارتباط اظهار داشت: در حال حاضر، این تفاهم نامه برای الزام اجرایی آن، به کمیسیون عمران شورای شهر ارجاع داده شده است.
هاشم امینی با بیان این‌که بر اساس قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی با ابلاغیه آیین‌نامه هیات وزیران به تاریخ 16 مردادماه سال ۹۶ سازمان نظام مهندسی ساختمان با همکاری شرکت آب و فاضلاب و
سازمان محیط زیست، مرکز بهداشت و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مکلف شدند برنامه اجرایی تصفیه و بازچرخانی آب خاکستری را تدوین کنند، افزود: این برنامه به صورت دقیق و جامع در 12بخش تهیه شده که طبق ماده 7 آیین‌نامه مذکور شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی مکلف می‌شوند پس از تاییدیه نظام مهندسی ساختمان در شهرها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها اقدام به نصب تاسیسات بازچرخانی آب ساختمان‌ها نمایند.
وی ادامه داد: تبصره 7 همین ماده بر تخفیف 20 درصد کارمزد دفع فاضلاب اشاره دارد.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان ادامه می‌دهد: در چند سال اخیر ، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اقدام به راه‌اندازی پیکج تصفیه آب خاکستری در دانشگاه اصفهان نموده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه
سیتی سنتر و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با استفاده از پساب فاضلاب تصفیه‌شده گامی در جهت مدیریت مصرف آب برداشته‌اند، گفت: اعتبارات لازم برای راه اندازی پکیج تصفیه آب خاکستری دانشگاه اصفهان از محل اعتبارات عمرانی ملی تامین گردید، ونیز پساب تصفیه‌شده برای آبیاری فضای سبز دانشگاه استفاده می‌شود.
وی اظهار داشت: برخی مصرف‌کنندگان از جمله تعدادی از مشترکین خانگی وادارات آموزش و پرورش استان به صورت خودجوش وداوطلبانه به استفاده مجدد از آب خاکستری و پساب رو آورده‌اند که تجربه‌های موفقی در این
زمینه حاصل شده است .
امینی با اشاره به این‌که نیمی از فاضلاب شهری در خانه‌ها تولید و تبدیل به آب
خاکستری می‌شود، تصریح می‌کند: بازچرخانی آب خاکستری با توجه به تغییر اقلیم و وضعیت بحران آب ضروری است چرا که به طور معمول، میزان تقریبی آب مصرفی در حمام بین 25 تا 50 لیتر ، در استفاده از لباسشویی
10 تا 20 لیتر و 5 تا 15 لیتر در ظرف‌شویی است که این میزان آب مصرفی در یک واحد مسکونی می‌تواند در فرایند بازچرخانی آب خاکستری مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی در اصفهان حدود 150 لیتر برای هر نفر در شبانه‌روز است خاطرنشان کرد: این میزان مصرف آب با توجه به اقلیم آب و هوایی اصفهان باید به ۱۲۰ لیتر در شبانه‌روز کاهش یابد.
وی تصریح کرد: برای برون‌رفت از تنش آبی و یا به عبارت بهتر، برای سازگاری با کم‌آبی، مدیریت مصرف آب یکی از راهکارهای مؤثر است.و در این میان تصفیه، بازچرخانی و استفاده مجدد از آب خاکستری یکی از راهکارهای اصلی مدیریت مصرف آب محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار