سرفه، سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی همگی می‌توانند سلامت شما را تحت تأثیر قرار دهند، به ویژه هنگامی که هوای بیرون سرد یا بارانی باشد. برای حل این مشکل می‌توانید از گزینه‌هایی که طبیعت در اختیار ما گذاشته است، استفاده کنید. یکی از این درمان‌های خانگی که می‌توانید آن را انتخاب کنید، استفاده از ترکیب فلفل سیاه، میخک و زنجبیل است.
کد خبر: ۷۸۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶ 22 September 2019

تابناک فارس به نقل از بهداشت نیوز: اگر این روش خانگی درمان سرفه را امتحان کردید و علائمتان بعد از چند روز از بین نرفت، با پزشکتان تماس بگیرید. ممکن است مشکل پیچیده‌تری وجود داشته باشد که نیاز به درمان خاصی دارد.
در این مطلب، ما یک درمان بسیار مؤثر برای از بین رفتن سرفه را نشان می‌دهیم که برای تهیه‌ی آن فقط به چند ماده نیاز است. البته خوب است این را بدانید که اگرچه سرفه‌ها بسیار شایع هستند؛ اما شناخت علل مختلف آن برای این که بدانیم چگونه آن‌ها را درمان کنیم مهم است.

اگر احساس بیماری می‌کنید، ممکن است نخواهید خوددرمانی کنید و این بسیار خوب است. اولین و مهم‌ترین کار هنگام ابتلا به بیماری مراجعه به پزشک و دریافت توصیه‌های اوست. با این حال، شما همچنین می‌توانید برخی از علائم خود را به طور طبیعی تسکین داده و از عوارض احتمالی داروهایی که خودسرانه در منزل استفاده می‌شود، جلوگیری کنید.

در این روش خانگی و طبیعی برای درمان سرفه علاوه بر خواص فوق‌العاده‌ی فلفل سیاه، میخک و زنجبیل تازه، استفاده از لیمو باعث می‌شود مقدار مناسبی ویتامین C دریافت کنید. از آنجایی که این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، برای درمان بیماری‌ها یا شرایط تنفسی ضروری است. به این ترتیب، اگر سرفه از عفونت باشد، لیمو به سرعت روی آن عمل می‌کند

چرا سرفه می‌کنیم؟
اول از همه باید بدانیم که سرفه انواع مختلفی دارد.
ممکن است سرفه علامت بیماری یا مشکلاتی مانند سرماخوردگی، برونشیت، آنفولانزا، واکنش‌های آلرژیک یا دلایل دیگری باشد.
هنگامی که مجاری هوایی شما ملتهب یا عفونی باشد، می‌تواند شما را به سرفه بیندازد. بسته به اینکه چه عاملی باعث ایجاد سرفه‌هایتان شده، سرفه‌ها می‌تواند خشک یا همراه با خلط باشند.
معمولاً سرفه‌های خشک در شروع سرماخوردگی یا آنفولانزا اتفاق می‌افتند. بعد از چند روز، ممکن است متوجه خلط شوید. سرفه‌های خلط دار راحت‌تر درمان می‌شوند، و این بدان معنی است که بدن شما از شر مخاط یا مایعاتی که باعث عفونت شده‌اند، خلاص می‌شود.

درمان سرفه با فلفل سیاه، میخک و زنجبیل
فلفل سیاه، میخک و زنجبیل ترکیبات خوبی برای بدنتان هستند و به دلیل خواصی که دارند برای دستگاه تنفسی‌تان فوق‌العاده‌اند. شما می‌توانید با این مواد یک داروی خانگی ساده‌ی ضدسرفه تهیه نمایید. در ادامه ما به شما خواهیم گفت که هر کدام این مواد برای بدن شما چه می‌کنند و چگونه می‌توانند به شما کمک کنند تا حالتان خوب شود.

فلفل سیاه
فلفل سیاه نوعی ادویه است که به احتمال زیاد از آن برای افزودن طعم به وعده‌های غذایی‌تان استفاده می‌کنید. با این حال، این ادویه‌ی نسبتاً رایج دارای خواص درمانی فوق‌العاده‌ای است که ممکن است از آن آگاهی نداشته باشید.
فلفل سیاه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی است. بنابراین، به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری یا معالجه عفونت‌ها کمک می‌کند.

میخک
میخک نیز ادویه‌ای است که اغلب در دسرها و برخی چای‌ها از آن استفاده می‌شود. با توجه به خواص درمانی که دارد به رفع مشکلات معده و هضم غذا کمک می‌کند. این ادویه‌ی نسبتاً شیرین دارای خواص تسکین دهندگی درد، ضدالتهاب، ضدباکتری و ضداسپاسم است. بنابراین، استفاده از آن در درمان سرفه بسیار عالی است.

زنجبیل
زنجبیل بهترین ریشه برای درمان بیماری‌های تنفسی به خصوص گلودرد است؛ اما خواص فوق‌العاده‌ی آن فقط به این بخش از سیستم تنفسی محدود نمی‌شود.
این ماده دارای خواص خلط‌آوری، ضدالتهابی و آنتی‌بیوتیکی است. به علاوه، التهاب دستگاه تنفسی را تسکین داده و دارای خواص ضداحتقانی است. زنجبیل بوی خوبی دارد و طراوت‌بخش است و به مبارزه با سوزش و تحریکات پوستی کمک می‌کند.

چگونگی تهیه‌ی این داروی ضد سرفه
اجزای تشکیل دهنده:
ریشه زنجبیل 1 عدد
دانه درسته فلفل سیاه 3 عدد
آب یک فنجان (250 میلی‌لیتر)
میخک 1 قاشق چای‌خوری (4 گرم)
آب یک عدد لیمو

روش آماده‌سازی
- اول از همه، در یک غذاساز، دانه‌های فلفل را به خوبی آسیاب کنید.
- سپس در یک قابلمه، میخک‌ها و زنجبیل را در یک فنجان آب بجوشانید و بعد از چند دقیقه آن را از روی حرارت بردارید.
- بعد، فلفل سیاه را به ترکیب فوق اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.
- در آخر، آب لیمو را اضافه کنید.

مقدار مصرف
این چای را یک یا دو بار در روز بنوشید تا سرفه‌هایتان از بین برود.

یک داروی ضدسرفه آسان و مؤثر
تنها چند روز استفاده از این روش درمانی باعث می‌شود تا سرفه‌تان را فراموش کنید! در این روش خانگی و طبیعی برای درمان سرفه علاوه بر خواص فوق‌العاده‌ی فلفل سیاه، میخک و زنجبیل تازه، استفاده از لیمو باعث می‌شود مقدار مناسبی ویتامین C دریافت کنید. از آنجایی که این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، برای درمان بیماری‌ها یا شرایط تنفسی ضروری است. به این ترتیب، اگر سرفه از عفونت باشد، لیمو به سرعت روی آن عمل می‌کند.
در طی چند روز سرفه خود را تسکین داده و با این درمان طبیعی سلامتی خود را بهبود بخشید. به یاد داشته باشید، به محض ظاهر شدن علائم، این چای را بنوشید تا از ظهور عوارض بیماری جلوگیری کنید. استفاده‌ی زودهنگام از این روش درمانی باعث جلوگیری از پیشرفت عفونت می‌شود.
اگر سرفه شما پس از چند روز استفاده از این درمان خانگی از بین نرفت، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا این می‌تواند نشان‌دهنده بیماری پیچیده‌تری باشد. علاوه بر این، باید بدانید که علت سرفه شما چیست؟ حساسیت یا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار