رئیس گروه کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان تایید کرد:
رئیس گروه کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به آلودگی یک کارخانه کاغذسازی در زاینده رود و تاثیر آن بر آب شرب، گفت: اداره کل محیط زیست در خصوص آلایندگی این کارخانه کاغذسازی در منطقه لنجانات به مراجع قضایی شکایت کرده است.
کد خبر: ۷۸۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 18 September 2019
نیاز وحدت پور در خصوص آلودگی یکی از کارخانه های کاغذسازی اصفهان به زاینده رود و آب شرب، اظهار کرد: سازمان محیط زیست متولی برخورد قانونی با این کارخانه که در محدوده منطقه لنجان قرار دارد، است؛ اما آب منطقه ای به صورت هشداری گزارش آلودگی آن را به مراجع مختلف اعلام کرده است.
 
وی در خصوص ورود آلودگی این کارخانه به آب شرب، توضیح داد: آلودگی این کارخانه به صورت غیرمستقیم بر آب شرب اثر می گذارد، چراکه چاه های فلمن در پایین دست قرار دارند و زمانی که آلودگی وارد آب زاینده رود می شود به صورت غیرمستقیم از طریق چاه های فلمن بر آب شرب اصفهان اثر می گذارد.
 
رئیس گروه کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به برخورد آب منطقه ای و دیگر دستگاه ها با این کارخانه، گفت: بحث آلودگی ها طبق ماده 46 قانون توزیع عادلانه آب بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، اما شرکت آب منطقه ای در زمینه این کارخانه کاغذسازی که کنتور هوشمند بر روی چاه آن نصب شده، اگر اضافه برداشتی داشته باشد به مراجع قضایی شکایت می کند.
 
وی تاکید کرد: دفتر محیط زیست شرکت آب منطقه ای اصفهان وظیفه شناسایی آلاینده ها و هشدار به صورت گزارش را به دستگاه های مختلف دارد.
 
وحدت پور افزود: یکی از اقدامات شرکت آب منطقه ای این است که بتواند رودخانه زاینده رود را حتی تا قسمت سد چم آسمان در رده رودخانه های حفاظت قرار دهد، البته با وجود مکاتبات مختلف حتی با وزارت نیرو، هنوز به نتیجه نرسیده ایم.
 
وی تاکید کرد: قوانین رودخانه های حفاظت شده به نگهداری و حفظ رودخانه از آلاینده ها کمک می کند.
 
رئیس گروه کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان در خصوص پاسخ این کارخانه کاغذسازی در جهت رفع این آلایندگی، اظهار کرد: اداره کل محیط زیست به مراجع قضایی شکایت کرده و پیگیری قضایی آن انجام شده است، البته این کارخانه پیش از این نیز اضافه برداشت آب داشت که با نصب کنتور، اکنون این موضوع کنترل شده است.
 
وی یادآور شد: از سال 89 تا به امروز پرونده آلودگی فاضلاب این کارخانه کاغذسازی باز است، اما هنوز بعد از گذشت چند سال برای رفع آلودگی آن و تصفیه آن اقدامی صورت نگرفته است. 
 
وحدت پور با بیان اینکه کارخانه های مقواسازی برای تولید خود از کاغذ باطله استفاده می کنند، افزود: فاضلاب کاغذهای باطله ها بسیار آلوده است و بوی بدی دارد، چراکه حاوی مواد آلی، فلزات سنگین و موادی با ترکیبات سمی و شیمیایی و ... هستند. 
 
وی تاکید کرد: زمانی که شخصی بخواهد یک کارخانه صنعتی و آلاینده را برپا کند از همان ابتدا باید به فکر سیستم های تصفیه فاضلاب آن باشد نه اینکه چند سال بعد به دلیل هشدار و برخوردها به دنبال راه چاره باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار