عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: علاوه بر گرفتن زاینده رود و تالاب گاوخونی اصفهان که یکی از 19 تالاب بین المللی است و تبدیل زاینده رود از رودخانه دائمی به فصلی امروز شاهد حذف زاینده رود و تالاب گاوخونی از کتب درسی و معرفی اصفهان به عنوان یک استان بیابانی و کویری هستیم.
کد خبر: ۷۸۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 18 September 2019

حسین محمدرضایی در گفت و گو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: امروز شاهد اصفهان ستیزی و توطئه علیه موجودیت و مدنیت اصفهان به شکل علنی هستیم.
وی بیان داشت: در کتاب درسی جغرافیای ایران کلاس دهم، دوره دوم متوسطه چاپ جدید، اطلاعات غلط و نادرستی و کینه توزانه ای در مورد جغرافیای استان اصفهان وجود دارد که باید بدون چون و چرا قبل از بوجود آمدن تنش های اجتماعی و با دستور صریح و سریع وزیر آموزش و پرورش اصلاح شود.
عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان در مورد اشتباهات به عمد در کتاب جغرافیای دهم دوره دوم متوسطه تصریح کرد: در صفحات گوناگون این کتاب، استان اصفهان را فقط در قسمت بیابانی و کویری نشان میدهد در حالیکه استان اصفهان  با قرار گرفتن در طول جغرافیایی وسیع و با ناهمواری های متفاوتی که دارد از تنوع آب و هوایی گوناگونی بر خوردار است و در قسمت غرب و جنوب، کوهستانی می باشد و در قسمت مرکزی آن دشت اصفهان که از حاصلخیزترین جلگه های فلات مرکزی ایران قرار گرفته و بخشی از آن کویری است.
وی گفت: حوضه آبریز فلات مرکزی ایران بزرگترین و پر جمعیت ترین حوضه آبریز کشور است و زاینده رود بزرگترین رودخانه دائمی آن است که مهمترین علت به وجود آمدن سکونتگاه انسان در کنار این رودخانه از ده هزار سال قبل نشان از دائمی بودن آن از سرچشمه تا پایاب بوده و وجود جلگه بزرگ اصفهان از غرب به شرق  استان است که متاسفانه در صفحات این کتاب از جمله صفحه های 49 ، 50 ، 61 آن هیچ اثری از دائمی بودن زاینده‌رود و هیچ نشانی از تالاب بین المللی گاوخونی وجود ندارد.
محمد رضایی ادامه داد:  هر روز یک توطئه و دسیسه جدیدی علیه اصفهان و به نیت به زانو در آوردن مردم انقلابی این استان و به قصد دست کشیدن مردم از حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران و بلند کردن سر و صدای مردم اصفهان را دارند که خوشبختانه تاکنون محقق نشده است.
وی ادامه داد: عده ای بدنبال از هم پاشیدن انسجام مردم اصفهان و رسیدن به مقصد شومشان که همان تفرقه و از هم پاشیدن وحدت مردم اصفهان و همچنین تفرقه و اختلاف انداختن بین مردم شریف استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد می باشد و هر روز با یک نقشه و حیله جدید وارد می شوند، که وظیفه مردم و مسولین این استانها باید حفظ وحدت و خنثی کردن توطئه های القا شده برون مرزی باشد.


مردم اصفهان هر روز باید از چاه های آب بی کیفیت برای شرب استفاده کنند


عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان افزود: یک روز به بهانه تغییر خط مرزی دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری که موجب به خطر افتادن شرب بیش از پنج میلیون نفر انسان و از بین رفتن اکوسیستم حوضه زاینده رود و در نهایت نابودی تمدن ده هزار ساله اصفهان خواهد شد.
وی گفت: یک روز با طرح طوبی (کشت در مناطق شیبدار) در بالا دست زاینده رود چه در استان اصفهان و چه در استان چهارمحال و بختیاری، با توسعه باغات و پمپاژ آب زاینده رود به سر کوه ها که توجیه اقتصادی ندارد، زاینده رود را به یک رودخانه فصلی تبدیل کرده اند.
وی ادامه داد: یک روز با طرحی عجیب به نام پروژی بن – بروجن می خواهند با احداث 130 کیلومتر خط لوله آب را از حوضه بی آب زاینده رود به حوضه پر آب کارون انتقال دهند و جالبتر اینکه وزارت نیرو با توجه به مشکلات کم آبی حوضه زاینده رود و اجرا نشدن سد و تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد و عدم جایگزین آب های اختصاص داده  شده و انتقال داده شده بر این انتقال غیر کارشناسی پافشاری می کنند.

محمدرضایی تصریح کرد: یک روز با توسعه صنایع مختلف شیره جان زاینده رود را مکیده و علاو بر کمبود آب برای پایداری این رودخانه هم هوا و هم آب های سطحی و آب های زیر سطحی را آلوده و موجب شیوع انواع بیماری ها برای مردم این استان شده اند.

وی گفت: هر روز با احداث لوله های قطور، آب را بدون هیچ جایگزینی به نقاط مختلف استان انتقال داده و  آب را از استان اصفهان به بهانه شرب و به کام صنعت خارج می کنند، در حالی که خود مردم اصفهان برای شرب با مشکل مواجه و باید از چاه های بی کیفیت که در محدوده چاه های فاضلاب توسط شرکت آبفا حفر شده استفاده کنند و هر روز درگیر بیماری های عفونی و گوارشی باشند که این نوع مدیریت نه علمی و نه کارشناسی شده و نه حق مردم شهید پرور و مدافع نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار