فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت که محیط‌بانان پارک ملی " پابند " در شرق این استان همزمان با حراست از گوزن‌های نر در فصل گاوبانگی، یک مزرعه با حدود یکهزار بوته ماده مخدر ماری‌جوانا را کشف کردند.
کد خبر: ۷۸۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 17 September 2019

 مسلم آهنگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بوته های ماری جوانا در ارتفاع حدود دو هزار متری پارک ملی پابند کشت شده بود و محیط بانان این منطقه حفاظتی پس از کشف ، آن را در اختیار نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان نکاء قرار دادند.
محیط زیست مازندران

وی توضیح داد: با توجه به این که هم اکنون فصل جفت گیری مرال ها موسوم به گاوبانگی است، محیط بانان در بیشتر مناطق حفاظتی و زیست این حیوانات تحت حمایت به خصوص ارتفاعات مستقرند و در روزهای اخیر در حین گشت زنی نسبت به تردد دو نفر در پارک ملی پابند مشکوک شدند و پس از رد گیری آنها به مزرعه ماری جوانا رسیدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران اظهار داشت: این نفر که مظنون به کاشت بوته های ماری جوانا و ساکن یکی از روستاهای اطراف پارک ملی پابند هستند، شناسایی شده اند و به عنوان متهم تحت تعقیب نیروی انتظامی قرار دارند.
 

پارک ملی پابند یکی از جاذبه‌های گردشگری شرق استان مازندران است. این پارک به وسعت حدود ۲۷ هزار هکتار به صورت جنگل‌ بکر و رویشگاه گونه‌های منحصربه‌فرد گیاهی، علفی، بوته‌ای، درختچه‌ای و زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری نظیر مرال، شوکا و پلنگ است و به همین دلیل هم به‌عنوان پارک ملی تعیین شده است. منطقه حفاظت‌شده هزار جریب نیز در جوار این پارک قرار دارد.
ماری جوانا یک ماده مخدر گیاهی است که پس از خشک کردن گل ، دانه، برگ و ساقه های گیاه به دست می آید./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار