شهردار منطقه ثامن گفت: طرح استقبال از مهر با آغاز سال جدید تحصیلی و به منظور ارتقاء سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی سطح منطقه اجرایی  و با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۷۸۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 15 September 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن،سید مصطفی نعمتی با اعلام این خبر افزود: طرح استقبال از مهر یکی از اقدامات ارزنده شهرداری مشهد مقدس است که در قالب ارائه یکسری خدمات ویژه متناسب با آغاز سال جدید تحصیلی و به منظور ارتقاء سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی سطح منطقه اجرایی  و با جدیت دنبال می‌شود.

 

نعمتی با اشاره به فعالیت و مشارکت تمامی بخش ها و معاونت های شهرداری منطقه ثامن به منظور اجرای هرچه بهتر طرح «استقبال از مهر» به عنوان الویت ارائه خدمات شهری در این ایام گفت: امسال نیز کمیته ویژه استقبال از مهر در منطقه ثامن تشکیل و تلاش شده در این خصوص بهتر از سال های قبل عمل کنیم.

 

وی با بیان اینکه تا کنون شستشوی ٣ باب مدرسه در خیابان های آیت الله بهجت(ره) و شهید محسن کاشانی انجام شده،تصریح کرد: شستشوی بیش از ٧٠٠٠ مترمربع از محوطه های داخل و معابر اطراف ١۵ مدرسه موجود در منطقه ظرف چند روز پایانی شهریور به طور کامل انجام می شود.

 

شهردار منطقه ثامن گفت: به منظور کاهش خطرات ناشی از عبور و مرور وسائط نقلیه برای دانش آموزان و الزام راننده ها به کاهش سرعت در مقابل مدارس، بررسی های لازم انجام و در مکان های مورد نیاز سرعتگیر نصب شده و نسبت به رفع نواقص علائم ترافیکی و همینطور خط کشی محوری و ترافیکی بیش از ١٠هزار متر طول از معابر اطراف مدارس اقدام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ٣ هزار متر از کانال های جمع آوری آب های سطحی منطقه، به ویژه کانال های منتهی به مدارس پاکسازی و لایروبی شده و طبق دستورالعمل ستاد استقبال از مهر شهرداری مشهد،رنگ آمیزی حدود ٨٠٠٠ متر از جداول، جمع آوری خاک و نخاله ها، رنگ آمیزی نیمکت ها، مکثف ها و سطل های زباله اطراف مدارس هم طی هفته جاری به اتمام خواهد رسید.

 

نعمتی ترویج فرهنگ گسترش و نگهداری فضای سبز را از اولویت های شاخص و یکی از اصلی‌ترین اهداف شهرداری منطقه ثامن در راستای افزایش روحیه نشاط شهروندی دانست و افزود: از همین‌رو، علاوه بر هرس پرچین ها،حذف سرشاخه های خشک درختان موجود در اطراف مدارس،کاشت انواع گلهای دائمی و فصلی در باغچه ها و فلاورباکس های موجود در پارک ها و معابر پیرامون مدارس، کاشت ١۵ اصله درخت در محوطه و جانمایی ١٧ عدد فلاورباکس با طرح های اسلیمی حاوی انواع گل های فصلی،بر روی نرده های دبیرستان مصلی نژاد واقع در تقاطع بلوار امیرالمومنین(ع) و بلوار وحدت، به درخواست این مجموعه و با همت اداره فضای سبز شهرداری منطقه ثامن انجام شده است.

 

وی از اجرای نقاشی دیواری در مدارس سطح منطقه با هدف تلطیف فضای بصری و رفع نازیبایی ساختمان مدارس خبرداد و افزود : با توجه به اینکه طی سنوات گذشته در پی اجرای نهضت نقاشی دیواری در منطقه ، بیشتر دیوارهای مدارس با تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه به تمثال شهدای محلات و یا طرح هایی با محتوای آموزشی،فرهنگی  و مناظر طبیعی منقش شده است، امسال هم ٣ مدرسه دیگر برای اجرا در دستور کار قرار دارند.

 

نعمتی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، نواختن نمادین «زنگ آغاز سال تحصیلی» همزمان با اولین روز سال تحصیلی و با حضور مدیران شهری و مسئولان آموزش و پرورش نواحی یک و۵ مشهد مقدس در مدارس منتخب و همچنین ویژه برنامه های فرهنگی دیگر از قبیل جمع آوری کمک های مردمی از شهروندان و خیرین ساکن منطقه با مشارکت شورای اجتماعی محلات و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن نیز انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار