رییس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۱۳ معدن سنگ گچ در شرق و محدوده شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان با هدف کاهش آلایندگی هوا و ریزگردها تعطیل شد.
کد خبر: ۷۸۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 15 September 2019

محمد سلجوقیان با بیان اینکه یکی از واحدهای معدنی سنگ گچ تا سال ۱۴۰۰ مجوز کار داشت تصریح کرد: به دلیل تاکید مدیریت استان بر مقابله با عوامل آلایندگی هوا، این واحد نیز با توافق صورت گرفته تعطیل شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر در شرق اصفهان هیچ معدن گچ خاکی فعال نداریم، اظهار داشت: یک واحد معدنی گچ خاکی در خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان فعالیت می کند.

سلجوقیان با اشاره به اینکه با وجود تعطیلی معادن گچ، کوره های گچ پزی در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان فعالند، تصریح کرد: این واحدها با کمبود مواد اولیه مواجه هستند و دست به برداشت های غیر مجاز شبانه می زنند که به دلیل نداشتن نیروی انسانی کافی در ارگان های مربوطه این موضوع، قابل کنترل و نظارت نیست.

وی با بیان اینکه تعدادی از آنها پلمب های انجام شده توسط دادستانی و نیروی انتظامی را شکستند، تاکید کرد: اگر اجماع نظر کلی درباره آلایندگی کوره ها وجود دارد لازم است نظارت مستمر و جدی بر فعالیت آنها انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار