امیر خجسته با بیان اینکه باید همدان را در صدر اخبار جهانی قرار دهیم گفت: یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند بالاخره موانع جهانی شدن آثار ملی همدان را برطرف کند، همایش راه ابریشم است.
کد خبر: ۷۸۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 15 September 2019
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند بالاخره موانع جهانی شدن آثار ملی همدان را برطرف کند، همایش راه ابریشم است.

به گزارش فارس، خجسته با بیان اینکه باید از رویداد‌های بین المللی مانند همایش جهانی راه ابریشم و اخلاق در علم که آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود نهایت استفاده را برد اظهار کرد: در همایش جهانی راه ابریشم باید از تجربه همدان ۲۰۱۸ استفاده کرده و بهره حداکثری را از این رویداد مهم ببریم.

وی با بیان اینکه منکر دستاورد‌های «همدان ۲۰۱۸» نیستیم افزود: قطعاً این همایش دستاورد‌هایی برای همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا به همراه داشته است، اما نباید تنها به برگزاری یک همایش بسنده کرد بلکه باید به اندازه هزینه‌ای که می‌کنیم دستاورد نیز کسب کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با تأکید بر اینکه برای تبدیل شدن به یک برند جهانی در صنعت گردشگری باید همایش‌‎های بین المللی را به صورت متوالی و مستمر ادامه داد تصریح کرد: امروز همه به نیکی می‌دانند گردشگری تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه حضور شخصیت‌های بین‌المللی از جمله مدیرکل یونسکو در صورت تحقق باید غنیمت شمرده شود ادامه داد: سال‌های سال است که ثبت جهانی آثار باستانی، طبیعی و فرهنگی همدان در یونسکو به ویژه در دو سال گذشته همواره از دغدغه‌های مردم و مسؤولان بوده است.

خجسته خاطرنشان کرد: به همین دلیل امروز باید به خوبی ظرفیت‌های گردشگری همدان که برگرفته از آثار طبیعی، باستانی و فرهنگی است، معرفی کرده و شخصیت‌های بین المللی را همراه همدان کنیم.

وی با بیان اینکه باید همدان را در صدر اخبار جهانی قرار دهیم گفت: یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند بالاخره موانع جهانی شدن آثار ملی همدان را برطرف کند، همایش راه ابریشم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدون تردید ثبت جهانی آثار ملی همدان می‌تواند گردشگران خارجی را به این دیار بکشاند اظهار کرد: بار دیگر باید تأکید کرد که فرصت حضور مدیرکل یونسکو را نباید به آسانی از دست داد.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار این رویداد بزرگ جهانی حضور مقامات ارشد وزارت خارجه در همدان را نیز دنبال می‌کنیم تا بالاخره وضعیت استقرار نمایندگی وزارت خارجه در همدان روشن شود.

خجسته با بیان اینکه نباید اجازه داد ایجاد نمایندگی وزارت خارجه در همدان به یک کلاف سردرگم بدل شود ادامه داد: بدون تردید یکی از زیرساخت‌های اساسی و مهم برای رونق صنعت گردشگری و جذب توریست خارجی، ایجاد دفتر نمایندگی وزارت خارجه در همدان است.

وی خاطرنشان کرد: همایش جهانی راه ابریشم می‌تواند بسیاری از خواسته‌های مردم همدان را که سال‌هاست بر زمین مانده و هربار با بهانه‌ای روبه‌رو شده، محقق کند و فاصله ما با تحقق ثبت جهانی آثار کردشگری در یونسکو را تسهیل کند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت در پایان تأکید کرد: صدای همدان به عنوان میزبان باید در این همایش بلندتر از صدا‌های دیگر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار