کد خبر: ۷۸۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 15 September 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، در تاریخ 5 مردادماه سالجاری گزارشی مبنی بر تعطیلی مکرر مرکز ام.آر.آی پیشرفته گچساران در این رسانه منتشر شد.
 در گزارش تعطیلی مرکز تنها مرکز پیشرفته گچساران آمده بود که مرکز M.R.I پیشرفته گچساران در سال 94 راه اندازی که پس از چند ماه تعطیلی در اردیبهشت سال 1395 با حضور مسوولان استانی و شهرستانی  آن وقت و با اعتباری افزون بر 80میلیارد ریال  در زمینی به مساحت 400 متر مربع در این شهرستان  مجددا راه‌اندازی شد.
 افتتاح مرکز ام.آر.آی گچساران یکی از بزرگترین پروژه‌های مهم این شهرستان در آن سالها بود که با پیگیری و تلاش‌های نماینده مردم گچساران و باشت در این شهرستان راه‌اندازی شد.
با راه‌اندازی این مرکز دیگر نیازی به مراجعه  بیماران گچسارانی به شهرهای مجاور  برای انجام آزمایشات نبود که متاسفانه بعد از گذشت چند ماه دستگاه ام آری آی گچساران به دلیل نبود زیر ساخت مناسب خراب و  این مرکز تعطیل شد.
گرچه تعطیلی این مرکز از زمان افتتاح تاکنون برای چندمین بار است که اتفاق می‌افتد و هر بار این تعطیلی به دلایل مختلفی بوده است.
ساختمان ام. آر.آی در زمان افتتاحیه کارشناسی نشده بود و برای (سیستم برق) چاه های ارت استاندارد حفر نشده بود و همچنین برق ساختمان غیرکارشناسی وصل شده بود که متاسفانه بعد از گذشت چندماه  از افتتاحیه این مرکز  بر اثر صاعقه و عدم کارکرد چاه ارت و عدم استاندارد بودن برق کشی بیشتر قطعات سوخت و گاز دستگاه هم مشکل پیدا کرد.
 برای راه‌اندازی مجدد این مرکز در سال ‌های گذشته کل برق ساختمان و چند حلقه چاه ارت حفر شد و قطعات تعمیر شد و این موارد توسط شرکت بررسی و مجددا راه اندازی شد که متاسفانه مجددا بعد از مدتی بر اثر اتصال برق فشار قوی خیابان و ورود آن به ساختمان و عبور از دستگاه محافظ یو.اس.بی و چاه ارت خسارت سنگینی به دستگاه ام.آر.آی گچساران  وارد شد.
 در سال گذشته  تنها مرکز  M.R.I پیشرفته گچساران  که به مدت 7 ماه به علت نوسانات برق و همچنین به علت نداشتن یو.اس.پی باعث تخلیه گاز هلیوم  و منجر به خرابی دستگاه و تعطیلی این مرکز شده بود مجددا تعمیر و راه اندازی شد.
اما در آخرین تعطیلی این مرکز به دلیل نبود گاز هلیوم در دستگاه ام.آر.آی است که هزینه آن بیش از 2 میلیارد ریال نیست.
براساس این گزارش، چند روز گذشته غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان گچساران در بازدیدی از پروژه‌های این شهرستان به مرکز ام.آر. آی این شهرستان بازدید به عمل آورد و با یک نگهبان ساده و بیکار و تعطیلی این مرکز مواجه شد.
 وی در مورد این موضوع در صفحه شخصی خود نوشت: امروز یک کار خلاف قانون اختیارم را انجام دادم و دیگر نمی دانستم چکار کنم که یک مجموعه دولتی خدمات رسانی  به مردم چند ماهی است مردم را معطل خود کرده است، سرزده  به این مرکز رفتم و مشاهده کردم این مرکز نیمه تعطیل  با یک نگهبان ساده، بیکار و کار و خدمات تعطیل است.
 وی ادامه داد: درب این مرکز را بستم و قفل را بر درب زدم و برگشتم.
 تاجگردون افزود: موضوع را با مسوولان استان و شهرستان هم منتقل کردم تا ببینم می‌شود کاری انجام داد یا که خیر.
 نماینده مردم گچساران اذعان کرد: جالب اینجاست حال که 10 ساعت از موضوع می‌گذرد کسی سراغ کلید را از من نگرفت.
 به گزارش فارس، پس از انتقادهای غلامرضا تاجگردون  نماینده گچساران و باشت و عدل هاشمی‌پور نماینده دهدشت از دانشگاه علوم پزشکی استان، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در روز گذشته به این استان سفر کرده و با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان، استاندار، معاونین و فرمانداران شهرستان‌ها، پیرامون مسائل بهداشت و درمان استان نشستی برگزار کرد و مشکلات حوزه بهداشت و درمان این استان را مورد بررسی قرار داد.
غلامرضا تاجگردون با تقدیر و تشکر از حضور قائم مقام  وزیر بهداشت و درمان  و پیگیری‌های ایشان در جهت رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان در صفحه شخصی خود نوشت: چند روز پیش پستی در این صفحه گذاشتم مبنی بر انجام کاری که منجر به قفل زدن بر یک مکان دولتی، اینکه من کار خلاف قانون کرده‌ام که اشاره داشتم ولی اینکه چرا این کار را انجام دادم احتمالا اتفاقات متمادی صورت گرفت که منجر به این اتفاق شد.
وی ادامه داد:مطلع شدم وزیر محترم بهداشت و معاونین محترمشان نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و با حساسیت موضوع را بررسی فرمودند.
تاجگردون اذعان کرد: اول اینکه باید از مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تشکر کرد به خاطر حساسیت ویژه شان، دوم اینکه بیشترین خدمات در حوزه انتخابیه اینجانب بخش بهداشت  و درمان است که هم مایه افتخار دولت است و هم اینجانب، سوم اینکه مسئولین محترم دانشگاه مدیران خوب و دلسوز و فعالی هستند و قاعدتا در هر سیستمی خطایی هم وجود دارد که لازم است اصلاح شود و آخر اینکه من در یادداشتم اشاره به محل نداشتم ولی حال که مشخص شد و  با ورود دانشگاه و وزیر نسبت به حل مشکل و رفع نگرانی چاره جویی شد به سهم خودم تشکر می‌کنم و اگر تعرضی هم خارج از عرف صورت رفت خاضعانه نیز پوزش میطلبم و فراموش نکنیم عصبانیت و مهربانی و پوزش همه برای رضای خدا و آسایش مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار