دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ضربه زدن به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان یکی از مواردی است که باید قانون مربوط به آن اصلاح شود و اصلاح قانون نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 14 September 2019

 

اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، صبح امروز در حاشیه همایش فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست امروز برای موضوع پیشگیری برگزار شد و طرح یاری گران زندگی نیز با همین مضمون اجرایی شده است. این طرح شامل همه نهادهای فرهنگ ساز و مردم می شود اما با توجه به نقش مهم آموزش و پرورش، تفاهمی با این وزارتخانه امضا کردیم تا دانش آموزان شناسایی شوند.

وی افزود: در منطقه ای زندگی می کنیم که توسعه مواد مخدر در قالب های مختلف فراوان است و هر روز شاهد تولید مواد مختلف جدید صنعتی هستیم و امروزه با افزایش تولید ماده مخدر شیشه هستیم.

مومنی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش نقش اصلی را در طرح یاریگران زندگی دارد و امیدواریم اقدامات پیشگیرانه آنها مثمرثمر واقع شود. یک دستورالعمل کلی نیز با همکاری وزارت علوم تدوین خواهد شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: گروه های مرجع و تشکل های مختلف را نیز داریم تا این افراد با توجه به تاثیری که روی مردم دارند اقدامات آگاه بخشی خود را انجام دهند. در این راه از ورزشکاران و هنرمندان نیز استفاده خواهد شد و ما معتقدیم اگر همه نهادها وارد عمل شوند موضوع مواد مخدر حل خواهد شد.

وی ادامه داد: قوانین ما باید اصلاح شود و پیش نویس هایی آماده شده است و امیدواریم با اصلاح برخی از قوانین، شاهد اتفاقات خوبی باشیم. ضربه زدن به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان یکی از مواردی است که باید قانون مربوط به آن اصلاح شود و از طرفی در خصوص نگهداری معتادان در کمپ ها نیز باید قانون اصلاح شود و قطعا ۶ ماه زمان مناسبی برای سم زدایی معتادان نیست و معتقدیم زمان نگهداری معتادان باید به دو سال برسد. موضوع بعدی خرده فروشان هستند که بعد از چند روز دستگیری، رها می شوند و ما معتقدیم که خرده فروشان نیز باید مانند معتادان ساماندهی شوند. اصلاح قانون تا پایان سال صورت خواهد گرفت.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امنیت را یکپارچه می بیند و اقدامات خود را انجام می دهد اما کشورهای غربی فقط تشکر می کنند و ما معتقدیم که آنها نیز باید به وظایف خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر عمل کنند.

وی در خصوص توزیع متادون گفت: وزارت بهداشت به هر جمع بندی برسد همان موضوع اجرایی خواهد شد و در جلسه کمیته آتی درمان در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.

سردار مومنی در پایان گفت: طی ۱۰ سال گذشته سالانه ۵ درصد افزایش شیوع مواد مخدر داشته ایم.

منبع: مهر
برچسب ها: مواد مخدر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار