کد خبر: ۷۷۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 13 September 2019
دولت کانادا در ادامه روند قضایی خصمانه علیه ایران بخشی از اموال کشورمان در این کشور را به بهانه‌های بی‌اساس تصاحب کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، برخی رسانه‌ها اعلام کردند پرونده قدیمی علیه ایران در کانادا مختومه اعلام شده و دادگاه این کشور رأی نهایی را صادر کرده است.

وب‌سایت «گلوبال‌نیوز» اعلام کرد اسناد دادگاه عالی اونتاریو نشان می‌دهد پرونده قدیمی شکایت خانواده‌های قربانیانِ «تروریسم گروه‌های تحت حمایت ایران» بسته شده و دادگاه به عنوان غرامت حکم فروش بخشی از اموال ایران در کانادا را صادر کرده است.

اموال فروخته‌شده ساختمان‌های «مرکز فرهنگی ایران» در اوتاوا، پایتخت کانادا به ارزش ۲۶/۵ میلیون دلار، «مرکز مطالعات ایران‌شناسی» در تورنتو به ارزش ۱/۸۵ میلیون دلار، و همچنین ضبط ۲/۶ میلیون دلار حساب بانکی ایران و دو دستگاه اتومبیل تویوتا کمری و مزدا هستند.

کانادا بخشی از اموال توقیفی ایران را فروخت!

فروردین ماه امسال نیز دادگاهی در ایالت آلبرتای کانادا با صدور حکمی ضد ایرانی، به قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های ایران در این ایالت را به عنوان غرامت ضبط کنند.

بنا به گزارش وب‌سایت «تلگرام»، طبق اسناد دادگاهی، یک دادگاه در ادمنتون، پایتخت آلبرتا، در تاریخ ۱۳ مارس (۲۲ اسفند ۹۷)، یک رأی ۷.۰۱ میلیارد دلاری علیه ایران، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی این کشور به ثبت رسانده است.

«داگ لنوکس» وکیل حقوقی شاکیان آمریکایی گفته است: «ثبت این حکم در آلبرتا به این معنی است که اگر دارایی‌های ایران در آلبرتا وجود داشته باشد، شما می‌توانید این دارایی‌ها را پیدا و ضبط کرده و از آن‌ها به عنوان غرامت برای قربانیان تروریسم استفاده کنید».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار