مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی:
مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از اقدامات هرچه سریعتر برای بهره برداری کامل این پروژه خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 12 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سعید رسولی ضمن قدردانی از استاندار کرمانشاه، همچنین اهالی رسانه بابت آگاهی بخشی و شفاف سازی در سطح جامعه از حضور در استان کرمانشاه ابراز خرسندی کرد و گفت :راه آهن، ویژگی های منحصر به فردی از جمله امکان صرفه‌جویی مصرف سوخت، کمک به کاهش چشمگیر تلفات جاده ای و کاهش آلایندگی های زیست‌ محیطی به خصوص در حومه کلان‌ شهرها دارد. خوشبختانه ما امروز  بیش از ۱۱ هزار کیلومتر خط راه آهن در کل کشور داریم و اتصال مراکز استان به شبکه ریلی با سرعت در حال انجام است.

وی با اشاره به اتصال چهار منطقه به شبکه ریلی کشور از جمله استان کرمانشاه افزود: تیم ما در چند مرحله ی عزیمت در استان کرمانشاه چشمه های بار را شناسایی کردند؛ در این محور بایستی سعی کنیم سهم جا به جایی بار ریلی را افزایش دهیم.


رسولی در ادامه تصریح کرد: در مورد دهکده لجستیک اقدامات خوبی صورت گرفته که باید سند آن به نام راه آهن جمهوری اسلامی ایران زده شود. خوشبختانه در این منطقه خطوط مانوری را توسعه دادند و ایستگاه باری کرمانشاه، سکوی غله و سوخت در حال فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: ما به هیچ عنوان رقیب جاده نیستیم و همیشه تاکید می کنیم ما مکمل جاده هستیم، اما طبیعی است بارهایی که فاصله طولانی بایستی طی کنند توسط راه آهن جا به جا شوند، درباره ی پارک لجستیک هم اگر
سرمایه گذارانی در منطقه پیدا شوند ما آماده هستیم با آنها گفتگو کنیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در خصوص افزایش سرعت سیر قطارها تصریح کرد: مقداری از کارهای محور ملایر کرمانشاه باقی مانده است، که امروز به همراه تیم بازدید کننده ای که داشتیم، لیست مشکلات مسیر را برداشتیم تا در زمان بندی های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت آنها را به انجام برسانیم.

رسولی با تاکید بر افزایش سرعت روند اقدامات با نزدیک شدن به ایام اربعین تشریح کرد: برای افزایش سرعت روند کارها کمیسیون تعیین سرعت به منطقه اعزام خواهیم کرد، البته ایمنی از همه چیز برای ما مهم‌تر است؛ ان شالله زمان سیر این محور به نصف کاهش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با اربعین ما نسبت به سال گذشته هم در تعداد قطارهای اعزامی به مقصد کرمانشاه و مقاصد تهران و مشهد نسبت به سال پیش افزایش خواهیم داشت. همچنین تعداد قطارها و صندلی ایجادی افزایش می یابد، ضمن اینکه تلاش می کنیم قطارهای با کیفیت به این امر اختصاص داده شود که زائرین از شرایط مطلوبی بهره مند شود.

مدیر عامل رجا ضمن ارائه ی گزارش عملکرد راه آهن در یکسال گذشته گفت: قطاری که امروز به کرمانشاه خدمت رسانی می کند قطار ۴ ستاره است و نظر سنجی و نظارت مستمر در ایستگاه ها و طول مسیر صورت می گیرد؛ ما نظارت مستمر مشهود و غیر محسوس انجام می‌ دهیم، همچنین سامانه پاسخگویی به مشکلات در شهرستان ها شماره ی  ۰۲۱۵۱۴۹ است، که به شکایات رسیدگی می کند.

سعید رسولی در خصوص تعیین مدیر راه آهن در کرمانشاه، جذب بار و گردشگری تشریح کرد: با توجه به موقعیت راه آهن کرمانشاه و اینکه در آینده به مرز خسروی اتصال خواهد یافت، و یکی از حوزه های ترانزیتی در حوزه ی ریلی خواهد شد، پتانسیل زیادی برای جذب بار خواهد داشت. در حوزه ی گردشگری هم پتانسیل هایی وجود دارد که از این پتانسیل ها می توان برای جذب گردشگری ریلی استفاده کرد، همچنین برای ایجاد اشتغال پایدار و اقتصاد زود بازده و پربازده، بویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک، در حد اختیارات خود مدیری در کرمانشاه منصوب می کنیم.


وی در پایان در ارتباط با اعتبارات راه آهن کرمانشاه به خسروی اظهار داشت: ما وظیفه ی  احداث خطوط جدید را به شرکت زیر بنایی حمل و نقل واگذار کردیم، حتما به عنوان بهره بردار پیگیر شبکه راه آهن هستیم که به شبکه نهایی برسد، همچنین آمادگی تبدیل ایستگاه راه آهن به TOD را داریم، این سالن با این امکانات عالی می تواند یک مرکز خرید در شهر کرمانشاه بشود و از ایستگاه راه آهن استفاده های چند منظوره صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار