گزارش اختصاصی تابناک:
رئیس اتحادیه مرغداران کرمانشاه گفت :به دلیل کاهش تقاضای مرغ، خنک شدن هوا و افزایش جوجه گیری قیمت مرغ کاهش پیدا می کند.
کد خبر: ۷۷۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 08 September 2019

بسیاری از اجناس موجود در بازار نسبت به سال گذشته چند برابر گران تر شده اند در حالی که قیمت مرغ دو برابر شده است ودر ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و یارانشان، و با توجه به افزایش مصرف انواع گوشت و مرغ برای استفاده ی نذورات مردم و هیئت ها شاهد نوسانات اندک قیمت گوشت و مرغ در بازار هستیم، خبرنگار تابناک این موضوع را از مسئولین و عوامل نظارت پیگیری کرده تا در آستانه تاسوعاو عاشورا همشهریان عزیز راحت تر بتوانند برای ادای نذورات خود تصمیم گرفته اقدام کنند

میثم  غلامی رئیس اتحادیه مرغداران در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت : قیمت مرغ فقط تحت تاثیر دو معیار عرضه و تقاضاست که با افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت آن کاهش پیدا می کند؛ برای مثال در اسفند و مرداد هر سال به دلیل افزایش قیمت مرغ بالا است.

وی در ادامه اذعان کرد: میانگین قیمت مرغ ۱۲۹۰۰ تومان خواهد رسید لذا نیازی به توزیع مرغ یارانه ای نیست. قابل ذکر است پس از عاشورا قیمت مرغ به دلیل تمام شدن مراسم عزای حسینی کاهش قیمت بیش تری خواهد داشت.

در ادامه خبرنگار تابناک با رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه  در مورد افزایش یا کاهش قیمت گوشت در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی گفتگو کرد.

حسن آمویی این قول را به همشهریان داد که قیمت گوشت افزایش نمیابد و ثابت خواهد ماند.

وی تصریح کرد: برنامه ای برای کاهش قیمت وجود ندارد، اگر دولت مانند سنوات گذشته واردات گوشت داشت یا تقسیم انجام میداد کاهش قیمت ممکن بود اما اکنون چون مصرف کننده های شهری در مقایسه با سال قبل مقدار کشتارشان کمتر شده است قیمت گوشت کاهش نمیابد اما با این وجود به علت تعادل میان عرضه و تقاضا در ماه محرم، قیمتها ثبات خواهد داشت و افزایش پیدا نخواهد کرد.

رئیس اتحادیه قصابان استان تاکید کرد: چون واردات گوشت ما از استانهای مرکزی مانند ساوه ،قزوین و اراک است و موجودی به مقدار کافی داریم، دچار کسری گوشت نمیشویم.

رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز در همین رابطه به خبرنگار تابناک گفت: قیمت گوشت در ایام محرم و با توجه به سهمیه هیئت های مذهبی ارزان تر خواهد شد.

وی افزود: جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا قیمت گوشت دراین ایام گران نخواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار