سرپرست گروه اجرایی پروژه‌های ابنیه خط یک قطار شهری اصفهان گفت: نشتی آب در ایستگاه متروی انقلاب اصفهان کنترل شد و در حال حاضر مشکلی از نظر ایمنی در این ایستگاه و در کل خط یک قطارشهری اصفهان وجود ندارد.
کد خبر: ۷۷۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 07 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان، هفته گذشته تصاویری از نشتی آب به ایستگاه انقلاب مترو اصفهان در فضای مجازی منتشر شد.مسئولان مترو اصفهان اما هیچ پاسخ و توضیحی در مورد چرایی این اتفاق در روزهای نخست ارائه ندادند. این موضوع باعث شد تا حجم شایعات در مورد اینکه منشا نفوذ آب به ایستگاه مترو اصفهان زاینده است شدت گیرد.

اما پس از یک هفته بالاخره مهر سکوت را شکستند و هانی جان‌نثاری سرپرست گروه اجرایی پروژه‌های ابنیه خط یک قطار شهری اصفهان در اظهار نظری عنوان کرد: نشت آب در ایستگاه انقلاب خط یک این شبکه هیچ ارتباطی با زاینده رود و نفوذ آب این رودخانه به این ایستگاه ندارد.

جان نثاری با بیان اینکه ایجاد رطوبت و نشت آب در ایستگاه انقلاب غیر قابل پیش بینی نبود، تصریح کرد: ایستگاه انقلاب ایستگاهی است که آب بندی آن در زمان اجرا به صورت قندان پیچ بود و کل ایستگاه را عایق کاری کردیم، اما در اجرای این روش در تمام پروژه‌های دنیا، وقتی عایق را روی دیواره‌ها بالا می‌بریم، زمانی که به سقف می‌رسد، عایق در آنجا قطع می‌شود و عملا نقطه‌ خاصی در محل اتصال دیوار به سقف پیش می‌آید.

وی ادامه داد: در این باره تمهیداتی اندیشیده شده و در این راستا از موادی استفاده کردیم که این اتفاق نیفتد، اما با توجه به اینکه از محله‌ای اتصال سقف و دیوار نشت آب را داشتیم، عملیات تزریق شیمیایی را در نقاط ضعف انجام دادیم و سپس مسیرهای زهکشی ایستگاه را باز کردیم و سپس با تمهیدات خاص این اجازه را دادیم که آب زیرزمینی محبوس شده بین شمع‌های سازه و دیوارهای بتنی ایستگاه پایین آید و در مسیر خود زهکشی شود.

جان‌نثاری با بیان اینکه در حال حاضر دیوار ایستگاه مترو انقلاب به طور کامل خشک شده و همه چیز تحت کنترل است، گفت: از مجموع ۲۰ ایستگاه خط یک فقط ایستگاه انقلاب است که با توجه به مباحث معماری و استفاده از بتون اکسپوز، نما نداشت و در واقع نمای آن باعث شده که کوچکترین نشتی مشاهده شود و از این رو لازم است که علاوه بر تمهیدات لازم درخصوص نشتی آب، در این ایستگاه نما انجام شود.

وی تاکید کرد: از نظر مباحث ایمنی به هیچ عنوان رطوبت و نشت آب آسیب‌رسان نیست و این اتفاق در پروژه‌های زیرزمینی وجود دارد البته باید کنترل و هدایت شود که عملا در ایستگاه انقلاب این انتخاب افتاد و مشکلی در تأسیسات، تجهیزات مردم را تهدید نمی کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار