رئیس سازمان صمت ایلام؛
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: از تعداد ۶۸ ماده معدنی شناسی شده در کشور ۱۴ ماده معدنی در استان ایلام قرار دارد که عموماً غیر فلزی و رسوبی هستند.
کد خبر: ۷۷۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 05 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛یارالله نصیری  گفت: راه اندازی واحد فرآوری ماده معدنی بیتومین در استان ایلام با توجه به وجود ذخایر و پتانسیل‌های موجود و همچنین ایجاد ارزش افزوده، افزایش صادرات محصول نیازمند حمایت و پشتیانی سازمان ایمیدرو است.

وی اضافه کرد: از تعداد ۶۸ ماده معدنی شناسی شده در کشور ۱۴ ماده معدنی در استان ایلام قرار دارد که عموماً غیر فلزی و رسوبی هستند.

وی ذخایر شناسایی شده معادن استان ایلام را یک میلیارد تن اعلام کرد و بیان داشت: ظرفیت استخراج اسمی معادن فعال ۱۴ میلیون تن است.

رئیس سازمان صمت استان ایلام ادامه داد: از ۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۶۶ معدن فعال است.

وی گفت: سال ۹۷ بالغ بر ۴.۹ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج شده و میزان حقوق دولتی وصول شده از معادن در سال گذشته ۲۳ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳۸ درصد رشد داشته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: معدنکاران به دلیل نداشتن سرمایه و امکانات لازم، از شیوه‌های سنتی برای استخراج مواد استفاده می‌کنند که این امر علاوه بر پایین آمدن بهره وری و از دست رفتن ذخایر، باعث ایجاد مشکل و نهایتاً تعطیلی معادن می‌شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار