مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: فرآیند تجهیز کارگاه برای احداث مسیر ریلی رشت - آستارا در دو محدوده صومعه‌سرا و آستارا توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پایان رسید.
کد خبر: ۷۷۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 04 September 2019

 

تابناک / ماکان پدرام صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند احداث پروژه ریلی مسیر رشت - آستارا مطلوب است اظهار داشت: در حال حاضر قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دو محدوده صومعه‌سرا و آستارا فرآیندهای مربوط به مقدمات کار و تجهیز کارگاه را به پایان رسانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تحت تملک قرار دادن اراضی مسیر راه آهن رشت - آستارا را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: طبق اطلاعات و گزارشات موجود حدود 7 تا 10 کیلومتر از کارهای تملک اراضی این مسیر انجام شده و یا در حال انجام است که امیدواریم با تزریق اعتبارات ملی روند آن سرعت بگیرد. 

پدرام یکی از مزیت‌های مهم استفاده از امکانات راه آهن را حمل و نقل سریع و ایمن کالا و بار و مسافر دانست و تصریح کرد: راه آهن قزوین - رشت و امتداد آن تا بندرانزلی، بندر کاسپین واقع در منطقه آزاد و آستارا آخرین حلقه از کریدور شمال جنوب است که از این طریق به دریای خزر و سپس خارج کشور متصل می‌شود.

وی ساخت راه آهن مسیر رشت به بندر کاسپین با استفاده از اعتبارات سازمان منطقه آزاد انزلی توسط شرکت ساخت و توسعه کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم‌اکنون 90 درصد از اراضی قطعه‌های بعدی این پروژه آزادسازی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افتتاح و بهره‌برداری از 65 پروژه این دستگاه در ایام هفته دولت امسال را با صرف 58 میلیارد تومان اعتبار مورد تأکید قرار داد و افزود: این پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و ساخت مسکن بود که با تکمیل مراحل ساخت در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

پدرام افتتاح 398 واحد مسکن مهر در استان گیلان را از برنامه‌های انجام شده اداره کل راه و شهرسازی در ایام هفته دولت اعلام کرد و بیان داشت: در بخش راه روستایی نیز آسفالت 85 کیلومتر از راه‌ها، احداث 8 کیلومتر راه در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور و ساخت 11 ابنیه فنی شامل پل‌ها به پایان رسید.

وی شاخص بهره‌برداری از راه‌های روستایی آسفالته در گیلان را از میانگین کشوری آن بالاتر دانست و در تشریح این موضوع اظهار داشت: شاخص برخورداری از راه‌های آسفالته روستایی در سطح کشور هم‌اکنون حدود 54 درصد است در حالی که این شاخش در گیلان به عدد 55.5 درصد رسیده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار