وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم باید تغییرات مدیریتی در ایران‌خودرو را حس کنند، اظهار کرد: امیدوارم فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان آغاز شود.
کد خبر: ۷۷۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 04 September 2019

 

تابناک / وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم باید تغییرات مدیریتی در ایران‌خودرو را حس کنند، اظهار کرد: امیدوارم فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان آغاز شود.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود طرح آزادسازی واردات خودرو از مناطق آزاد روی میز دولت است، گفت: من این خبر را تایید نمی‌کنم، واردات خودرو طبق مصوبه دولت ممنوع است.

وی ادامه داد: خودروهای محدودی که در گمرکات وجود دارند، قبل از مصوبه ممنوعیت وارد شده‌اند، خودروهایی که هیچ مانعی ندارند، ترخیص می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در خصوص واردات خودرو ممنوعیت‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال خودروهایی که بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هستند و یا آمریکایی هستند و یا برخی ضوابط فنی را رعایت نکرده‌اند ترخیص نشده‌اند. حدود ۱۳ هزار خودرو در گمرکات وجود دارد که بخش عمده آن‌ها ترخیص شدند.

رحمانی اظهار کرد: برای تعدادی از این خودروها نیز حکم قضایی در دادگاه وجود داشته که پرونده‌های مفتوح داشتند و به خاطر این موانع قانونی، ترخیص نشده‌اند و خودروهایی که موانع قانونی برای ترخیص آنها وجود نداشته و تشریفات اداری هم برای آنها انجام شده است، ترخیص می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تحولات مدیریتی در ایران خودرو و تاثیر آن در کیفیت و قیمت خودروها گفت: هیئت مدیره ایران خودرو تصمیم به این تغییرات گرفته است، ما هم از این تصمیمات حمایت می‌کنیم، اما مردم باید این تغییرات را حس کنند.

وزیر صمت تاکید کرد: امیدوارم فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان آغاز شود و اصلاحاتی که مورد نظر وزارت صنعت بوده اعمال گردد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ایران خودرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار