استاندار فارس بر لزوم برخورد قانونی و جدی با رفتارهای پرخطر در رانندگی این امر را بر کاهش حوادث رانندگی تاثیرگذار دانست.
کد خبر: ۷۷۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 04 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایسناک دکتر عنایت‌الله رحیمی  در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح جاده‌ای استان فارس تاکید کرد: برای افرادی که در حین رانندگی مشروبات الکلی یا موادمخدر مصرف کرده یا تخلفات حادثه‌ساز مرتکب می‌شوند باید مجازات‌های سخت نظیر محرومیت از رانندگی در نظر گرفت تا بازدارندگی کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشخصات فنی در حوادث ترافیکی به درجات راه‌ها متفاوت است، تاکید کرد: باید به تناسب راه‌ها سرعت خودروها تنظیم شود و انسان رعایت این موضوع را در نظر داشته باشد .

رحیمی افزود: بیشترین واژگونی خودروها در محورهای رفت و آمد از جمله محور شیراز_اصفهان رخ می‌دهد که باید معایب بزرگراه شیراز اصفهان شناسایی شود .

استاندار فارس با اشاره به اینکه محور شیراز_اصفهان از محورهای استاندارد استان بشمار می‌رود، افزود: متاسفانه شاهد بیشترین وقوع سوانح رانندگی که نشان از غفلت رانندگان است، هستیم .

رحیمی با این عنوان که هر کدام از ما، قانون گذار وظایف هستیم و باید به افزایش پلیس راه‌ها تلاش کنیم، خواستار همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری در این زمینه شد .

وی همچنین از تجهیزات پلیس راه‌ها در زمینه خودرو، در قالب تامین خودرو سخن گفت و نوسازی حمل و نقل جاده‌ای، تولید خوردوی استاندارد را از مهمترین فعالیت‌ها عنوان کرد .

استاندار فارس با اشاره به اینکه توسعه و اصلاح جاده‌ها که در اختیار راه و شهرسازی است در استان رشد بسیار چشمگیر داشته است، کنترل راه‌ها، فرهنگ سازی و فعالیت قوانین و مقررات را از اهم برنامه‌ها و اقدامات پیشگیری ارتقای ایمنی جاده‌های استان بیان کرد .

رحیمی عنوان کرد: استفاده از منابع بیمه‌ها در تکمیل و ایمن سازی جاده‌‌ها نیازمند تفاهم نامه ملی و کمک به مجامع پلیس و رفع نقاط پرحادثه خیز و ... است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار