معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان گفت: در حال حاضر بیش از 21 مورد کانون بیماری سالک در شهرستان شناسایی شده که 11 مورد آن جدید است.
کد خبر: ۷۷۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 02 September 2019

علیرضا فرحبخش در کارگروه سلامت شهرستان در فرمانداری این شهر، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در موضوع مبارزه با حشرات و بیماری‌ها برنامه داشته باشیم باید مبارزه به صورت تلفیقی انجام شود. موضوعاتی مثل لانه کوبی و سم‌پاشی به تنهایی نتوانسته در مبارزه با سالک مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه موضوعات آموزشی در کاهش بیماری سالک می‌تواند بسیار مؤثر باشد، افزود: ميزان شناسایی کانون‌های سالك در شهرستان اردستان نسبت به گذشته افزایش داشته و كارشناسان معتقدند بهترين كار براي پيشگيري از اين آسيب، رعايت هرچه بيشتر مسائل بهداشتي در مناطق سالك خيز است.
 
معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 21 مورد کانون سالَک در شهرستان شناسایی شده که 11 مورد آن جدید است، گفت: بعضی از این کانون‌ها در روستاهایی قرار دارد که به دلیل تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین، موش‌های بیابانی مخزن سالک به روستاها مهاجرت کرده و موجب افزایش کانون‌های این بیماری شده‌اند.

فرحبخش با بیان اینکه برنامه مبارزه با جوندگان ناقل انگل سالك در شهرستان در حال اجراست، گفت: بهترين راه پيشگيري از اين بيماري، دفع اصولي زباله‌ها و نخاله‌های ساختماني و رعايت مسائل بهداشتي و دریافت بسته‌های آموزشی است. انتظار می‌رود مردم مناطق مختلف شهرستان، آموزش‌ها را جدي بگيرند.

وی بر نظارت‌های بهداشت محیط در ایام محرم و صفر تأکید کرد و گفت: متولیان بهداشت و سلامت شهرستان در ایام محرم به صورت سرزده از هیئت‌ها، تکایا و مساجد بازدید خواهند کرد. عدم رعایت بهداشت هنگام تهیه و توزیع نذورات باعث تشدید بیماری‌های مرتبط با غذا به ویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای و مسمومیت در عزاداری‌ها می‌شود.

برچسب ها: سالک ، اردستان ، مهاجرت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار