حسنی همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این لارستان را برقراری خطوط هوایی میان فرودگاه لارستان و قطر، وجود نمایندگی وزارت خارجه در این شهرستان، وجود گمرک تجاری و غیره را بر شمرد و خواستار حضور سرمایه‌گذاران قطری و استفاده از این ظرفیت‌ها شده بود.
کد خبر: ۷۷۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 02 September 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:با توجه به افزایش روزافزون مراودات تجاری و اقتصادی کشور قطر با ایران، نیاز بیش از پیش افزایش پروازها از فرودگاه لارستان به «دوحه» کشور قطر احساس می‌شود.

با توجه به دیدارهای متعدد استاندار فارس با مسئولان بلندپایه کشور قطر در ایران و همچنین سفر به این کشور در حاشیه خلیج فارس، میزبانی این کشور همسایه ایران در جام جهانی فوتبال در سال 2022 و همچنین حمایت تمایل مسئولان کشور قطر به افزایش تبادلات و مبادلات با ایران به دلیل تیره شدن رابطه آنها با ائتلاف عربستان سعودی، نیاز است تا از مسئولان کشورمان از موقعیت پیش آمده برای توسعه روابط به ویژه در زمینه اقتصادی تلاش داشته باشند.

شهرستان لارستان به دلیل مراودات دیرینه با ملت و کشور قطر و حضور چشمگیر مردم این خطه در کشورهای حوزه خلیج فارس، می‌توانند نقش به سزایی در تسهیل روابط تجاری و اقتصادی ایفا کنند.

در تیرماه سال جاری بود که استاندار فارس با همراهی هیئتی از تجار و مسئولان استان فارس از جمله فرماندار و نماینده لارستان به کشور قطر سفر داشت و با تعدادی از مسئولان آن دیدار کرد.

در این سفر به موضوعات مهمی از جمله بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی،کشاورزی، گردشگری و علمی و تحقیقاتی استان فارس، سابقه تاریخی فارس و وجود آثار برجای مانده از تمدن کهن ایران، توسعه همکاری‌ها در حوزه پزشکی و درمانی، تولید و صدور محصولات کشاورزی به کشور قطر، تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز کشور قطر توسط تجار ایرانی، حضور مهندسین و شرکت‌های ساخت و ساز ایرانی در پروژه‌های قطر، تامین نیروی کار تخصصی و عادی توسط ایران، توسعه روابط گردشگری و تبادل گردشگر، توسعه خطوط هوایی و ایرلاین‌ها از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در این دیدار به آنها پرداخت.

از طرفی در اردیبهشت ماه امسال رئیس دفتر امیر قطر در سفری به لارستان با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان دیدار داشت که فرماندار لارستان از آمادگی خود برای همکاری در تمامی حوزه‌هایی که رونق تولید و اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی و اجتماعی را در پی داشته باشد با سرمایه‌گذاران خارجی اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه دو ملت ایران و قطر برادرانه همواره در کنار هم بوده‌اند و با همکاری یکدیگر مشکلات را از پیش روی خود برداشته‌اند، به سوابق روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میان ایران و قطر اشاره کرده و گفته بود: پیوندهای عمیق دو کشور سابقه‌ای طولانی دارد.

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه دولت پشتیبان سرمایه‌گذاران است، تصریح کرد: با توجه به همسایگی و تشابه شرایط اقلیمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور قطر با جنوب ایران، حس قرابت میان لارستان و قطر ریشه‌دار و استوارتر از همیشه خواهد بود.

حسنی همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این لارستان را برقراری خطوط هوایی میان فرودگاه لارستان و قطر، وجود نمایندگی وزارت خارجه در این شهرستان، وجود گمرک تجاری و غیره را بر شمرد و خواستار حضور سرمایه‌گذاران قطری و استفاده از این ظرفیت‌ها شده بود.

با همه این موارد مطرح شده و پتانسیل‌های موجود، متأسفانه هنوز اهتمام جدی برای افزایش مراودات به ویژه پروازها صورت نگرفته و هم اکنون فقط یک پرواز در روزهای دوشنبه از فرودگاه لارستان به «دوحه» پایتخت کشور قطر برقرار است و با توجه به استقبال مناسب مسافران و همچنین ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری می‌توان این پروازها را به تمام طول هفته تعمیم داد.

با توجه به فعالیت شرکت هواپیمایی قطر از فرودگاه‌های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و قشم انتظار می‌رود با اهتمام و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی شاهد حضور این شرکت در لارستان باشیم تا علاوه بر استفاده از ظرفیت مسافربری، امکان صادرات و واردات کالا به کشور قطر برای بازرگانان تسهیل شود و از طرفی زمینه حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران قطری در جنوب ایران فراهم شود.

گفتنی است در حال حاضر روزانه شرکت هواپیمایی قطر به بیش از 150 مقصد در آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه پروازهای مستقیم دارد که می‌تواند به نوعی سبب ترانزیت کالا و مسافر به این کشورها شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار