استاندار فارس ایجاد موزه دفاع مقدس در استان فارس، نیاز به یک اراده قوی اجرایی و عملیاتی دارد و با وجود اعلام و تاکید ما به دستگاهها، مثل اینکه گیرایی لازم را برای آنها نداشته است.
کد خبر: ۷۷۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 01 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: عنایت الله رحیمی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در محل استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: برنامه هایی که برای دفاع مقدس ارائه می شود معمولا خوب است اما به شرط آنکه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه توجه به ارزش های دفاع مقدس یک امر واجب برای همگان است، گفت: پیوند بین دین و میهن دوستی در دفاع مقدس تبلور یافت.

مقام عالی دولت در استان فارس افزود: 28دستگاه اجرایی استان فارس در آستانه هفته دفاع مقدس، برای پاسداشت این ایام اعلام آمادگی کردند و در واقع همه دستگاههای اجرایی مکلف هستند در چهارچوب کاری خود برنامه های دفاع مقدس را دنبال کنند.

استاندار فارس همچنین گفت: تاکید ما این است که در برنامه های دفاع مقدس از زبان هنر استفاده بیشتری شود؛ البته امسال ملاحضات ماه محرم را نیز باید در نظر گرفت.

رحیمی ادامه داد: انجام مسابقات ورزشی و برگزاری جام دفاع مقدس را می توان در این ایام برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاهها مکلفند در هفته دفاع مقدس به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه خود بروند، یادآور شد: دانشگاهها و آموزش و پرورش در برنامه های دفاع مقدس بیشتر ورود کنند زیرا مخاطب اصلی ما جوانان هستند.ضمن اینکه پایگاه های مقاومت بیشتر فعال شوند و چهره به چهره مسایل دفاع مقدس را به جوانان انتقال دهند.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه سرداران رشیدی در دفاع مقدس داشتیم که همه آنها را با یک دید نگاه کرد، گفت: 14سردار شهید شاخص در استان داریم که باید در رسانه ملی و دیگر نشریات برند شوند و مردم بیشتر آنها را بشناسند.

رحیمی در مورد عدم ایجاد موزه دفاع مقدس در استان فارس نیز گفت: متاسفانه امکانات ما در ایجاد چنین موزه ای محدود است اما شرایط مناسب را برای ایجاد آن فراهم کردیم.

وی افزود: ایجاد موزه دفاع مقدس در استان فارس، نیاز به یک اراده قوی اجرایی و عملیاتی دارد و با وجود اعلام و تاکید ما به دستگاهها، مثل اینکه گیرایی لازم را برای آنها نداشته است.

استاندار فارس ادامه داد: ما به مدیران دستگاهها و سایر نهادها مانند سپاه یا شهرداری گفتیم که برای ایجاد موزه دفاع مقدس در شیراز، یک ارزش افزوده ایجاد خواهیم کرد؛ یعنی آنها ملکی را بیاورند و آن را در اختیار موزه دفاع مقدس قرار دهند.

رحیمی با بیان اینکه ایجاد موزه دفاع مقدس در قالب کارگروه دفاع مقدس دنبال خواهد شد، اضافه کرد: اگر دستگاهی زمین را به موزه اختصاص داد، اصلش برای خودشان بوده و ما نیز به آن خواهیم افزود تا در قالب اعتبارات بازآفرینی شهری، از این شرایط استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در ساخت موزه دفاع مقدس ابنیه و اراضی مطرح است و باید حقوق مالک نیز پرداخت شود، افزود: اداره کل راه و شهرساز ی در قالب بازآفرینی و شهرداری نیز در قالب ارزش افزوده ملک، وارد عمل شده و با اولویت اراضی، این کار را به سامان برسانند.

استاندار فارس همچنین گفت: یک برنامه عملیاتی نیز در این راستا توسط معاونت عمرانی استانداری در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه به عنوان یک زیرساخت گردشگری نیز می توان موزه دفاع مقدس را دید.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: توقع ما از رسانه ملی این است که شهدای استان فارس را در کشور برند کند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون در استان فارس طوری کار نشده که شهدای ما کشوری شوند؛ در صورتی که در استان های دیگر فعالیت ها چشم گیر است.

کوشکی خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس این آمادگی دارد تا اطلاعات 14سردار شهید دفاع مقدس را استخراج کرده تا سر در دستگاههای اجرایی نصب شود.

وی همچنین از دعوت فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا فرمانده کل ارتش برای هفته دفاع مقدس به شیراز نیز خبر داد که هنوز نهایی نشده است.

هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه در آغاز حمله رژیم بعث عراق به ایران در سال 1359به این نام نامیده شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار