نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر مرزهای استان اصفهان در حوزه زاینده‌رود می‌تواند تأمین آب آشامیدنی مردم این استان را با 5 میلیون جمعیت به خطر بیاندازد و طرحی خطرناک است.
کد خبر: ۷۷۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 01 September 2019

حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: تغییر مرزهای استان اصفهان در حوزه زاینده‌رود می‌تواند تأمین آب آشامیدنی مردم این استان را با 5 میلیون جمعیت به خطر بی اندازد و طرحی خطرناک است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع تغییر مرز استان اصفهان موضوع کهنه‌ای ست که موجب افزایش تنش‌ها و بالا گرفتن اختلافات خواهد شد.

وی به خطر ورود پساب فاضلاب به شبکه‌ای از قنات‌ها از شهرستان شاهین‌شهر و میمه تا شرق استان اصفهان اشاره کرد: احتمال دارد در این مسیر بخش‌های از راه‌های اصلی و فرعی، خانه‌های مسکونی و اراضی کشاورزی فروکش کند.

حاجی دلیگانی هشدار داد: بخش‌هایی از دشت برخوار فرونشست کرده و ستاد بحران استان اصفهان نسبت به این تهدید ناشی از برداشت بی‌رویه سفره‌های آب زیرزمینی حساس باشد.

وی اضافه کرد: کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی در حالی ست که کیفیت آب شیرین در برخی از روستاهای شاهین‌شهر و میمه بدتر شده است.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خواست باهدف رونق‌بخش مسکن در این شهرستان اجازه دهد تراکم‌سازی در شاهین‌شهر از سر گرفته شود؛ هزینه‌های بالای بخش نظارتی سازمان نظام‌مهندسی نیز از عوامل افزایش هزینه‌های کارآفرینان در احداث واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در این شهرستان است.

وی احداث سامانه دوم تصفیه‌خانه اصفهان را یکی از طرح‌های پدافند غیرعامل برای مردم استان اصفهان اعلام کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، با توجه به گرانی خرید اتوبوس‌های ویژه حمل‌ونقل درون و برون‌شهری تأکید کرد: طرح راه‌آهن شهری شاهین‌شهر- اصفهان رفت‌وآمد مردم به این دوشهررا تسهیل و هزینه‌ها رادرهمه بخش‌ها کاهش خواهد داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار