۱۴ مدال‌آور تهرانی بازی‌های پاراآسیایی و همچنین ۲۵ مدال‌آور تهرانی بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی 2018 در مراسمی با حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۷۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 01 September 2019

مدال آوران تهرانی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تجلیل شدند

به گزارش تابناک تهران، مسعود سلطانی فر عصر شنبه در مراسم تجلیل از این مدال آوران تهرانی که در استانداری تهران برگزار شد با بیان اینکه در شانزده دوره حضور ورزشکاران کشورمان در المپیک بیش از ۱۹ مدال طلا توسط ورزشکاران کشورمان کسب شده است گفت: تنها چهار مورد آن قبل از انقلاب محقق و مابقی در چهل ساله اخیر بدست آمده است.

وی با اشاره به اینکه بهترین دوره بازی‌های آسیایی برای ایران از حیث جایگاه مربوط به سال۱۳۵۳(بازیهای آسیایی تهران) است خاطر نشان کرد: به لطف میزبانی کشورمان در آن دوره جایگاه دوم را از میان ۲۰ کشور شرکت کننده بدست آوردیم.

به گفته وی بهترین دوره مدال آوری کشورمان در بازی‌های آسیایی مربوط به مسابقات جاکارتا ۲۰۱۸ بوده که در میان ۴۴ کشور توانستیم ضمن جایگاه ششمی ۶۲ نشان رنگارنگ(۲۰طلا، ۲۰نقره و ۲۲برنز) بدست آوریم.

سلطانی فر با بیان اینکه در سال گذشته هدف گذاری ها برای ایجاد ۵۰۰ پروژه ورزشی بود اما توانستیم ۷۰۰ پروژه را به اتمام برسانیم خاطرنشان کرد: امسال نیز ۷۰۰ پروژه عمرانی و ورزشی را در سطح کشور هدف گذاری کردیم که تا هفته دولت توانسته ایم ۳۳۰ مورد آن را افتتاح کنیم.

وی به دستور العمل اهدای جوایز به ورزشکاران آسیایی نیز اشاره کرد و گفت: برای نشان طلا۱۶۰ امتیاز، نقره ۸۰ و برنز ۴۰امتیاز و در بخش تیمی نصف امتیاز های لازم برای ورزشکاران لحاظ خواهد شد.

وزیر ورزش با بیان اینکه در آستانه بازیهای المپیک و پاراالمپیک۲۰۲۰ توکیو قرار داریم افزود: هدف ما کسب مدال های ارزشمند خواهد بود که تا کنون چهار سهمیه توسط ورزشکاران بدست آمده است.

به گفته وی با توجه به قرار گرفتن رشته کاراته در بازیهای المپیک، سهم ویژه ای برای مدال آوری آن در نظر گرفته ایم.

دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در توسعه ورزش انجام داد

استاندار تهران در آئین تجلیل از مدال آوران و ورزشکاران تهرانی در بازی های آسیایی و پاراسیایی جاکارتا با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در گسترش همه جانبه ورزش کشور شاهد بودیم خاطر نشان کرد: امروز نگاه مسئولان به توسعه ورزش کشور بوده و به گفته ریاست جمهور کسب مدال قهرمانی برای احاد مردم کشور و مردم مسلمان سایر کشورها غرور آفرین است.

انوشیروان محسنی بندپی گفت: ارزان ترین و پایدارترین بخش سلامت اجتماعی در جامعه ورزش است و توانمندی مردم را می توان با ورزش تقویت کرد.

محسنی بندپی با بیان اینکه امروز در فضای ورزش شاهد یکپارچگی و هم افزایی بین سیاستگذاران ورزش و ورزشکاران هستیم تصریح کرد: اگر بتوان ۲۷صدم از اعتبارات را در ورزش که پایه سلامت جسمی و روانی در جامعه است جذب کنیم این اقدام می تواند کار بسیار بزرگی در ورزش باشد.

وی گفت: در توسعه فضاهای ورزشی استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی بسیار موثر است.

استاندار تهران با بیان اینکه سالیانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می شود خاطر نشان کرد: باید برای سرانه ورزشی این جمعیت برنامه ریزی کنیم.

بندپی ادامه داد: در شهر تهران سالن ورزشی ۳ هزار نفره که مختص تهران باشد وجود ندارد و ورزشگاه آزادی جنبه ملی دارد و مختص به تهران نیست.

 رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان و فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از دیگر حاضران این مراسم بودند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار