مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری گفت: ۵۰ انشعاب غیرمجاز طی یک ماه گذشته در روستاهای بخش کهریزک، خاوران و قلعه‌نو جمع آوری شد.
کد خبر: ۷۷۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 31 August 2019

به گزارش تابناک تهران، علی‌اکبر هراتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: متخلفان با ایجاد انشعابات غیرمجاز و بدون اینکه هزینه آب‌های مصرفی خود را پرداخت نمایند اقدام به مصرف بی رویه آب در حوزه‌های کارگاهی، تجاری و حتی دامداری و زراعی می کردند که با هوشیاری بازرسان اداره آبفار این انشعابات غیر مجاز جمع آوری شد.

وی ادامه داد: ۳۰ مورد از این انشعابات غیر مجاز با مراجعه به اداره آبفار روستایی تبدیل به مجاز شدند و مابقی که جزو موارد پر مصرف بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

هراتی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان حوزه آب روستایی تصریح کرد: اداره آبفار شهرستان ری در وهله اول با متخلفان با ابلاغ اخطاریه و در مراحل بعد قطع، جمع آوری و معرفی به مراجع قضائی برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه اداره آبفار ری ۳۳ هزار واحد انشعاب دارد، اظهار کرد: انشعابات غیر مجاز ضمن وارد کردن خسارت به شبکه‌های آبرسانی، مشکلات فراوانی از جمله مصرف بی رویه آب و آلودگی‌های نقطه‌ای در شبکه توزیع، خطوط انتقال و اخلال در امر آبرسانی را به همراه دارد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری در ادامه به مصرف بی رویه آب در ایام تابستان اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف آب برای هر نفر در کشورهای اروپایی ۷۵ لیتر و در ایران ۱۵۰ لیتر است که این عدد در روستاهای ری در حدود ۳۵۰ لیتر است.

وی ادامه داد: اداره آب روستایی ری برای جلوگیری از افت فشار شبکه و جلوگیری از قطع آب از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب از سد ماملو را مصرف کرده و علاوه بر این یک چاه در روستای کوره فرنگی برای تقویت آب روستاهای بخش قلعه نو و یک چاه نیز در روستاهای کلین برای تقویت آب روستاهای بخش فشافویه حفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار