کشاورزان اصفهانی خواستار شدند؛
جمعی از کشاورزان شرق اصفهان با حضور در مهدیه روستای وجاره برآن شمالی واقع در شرق اصفهان رسیدگی به وضعیت حقابه ها، توقف برداشت های غیرقانونی قبلی و جدید از رودخانه زاینده رود را خواستار شدند.
کد خبر: ۷۷۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱ 29 August 2019

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان در حاشیه این اجتماع اظهارداشت: در این گردهمایی کشاورزان، تخصیص حقابه ها، سهم آب ها و اشتراک‌های هر کدام از مناطق شهرستان حوضه زاینده رود بر اساس تومار شیخ بهایی، تونل اول و سایر اسناد قانونی موجود را از مسوولان امر درخواست کردند.

حسین محمدرضایی گفت: اجرای همه مصوبات جلسات دهم، سیزدهم و بیست و چهارم شورای عالی آب در مورد احیای زاینده رود از جمله موارد مورد تاکید کشاورزان بود.
وی افزود: توقف در انتقال های پیشین از زاینده رود و توقف در طرح برداشت آب بن - بروجن و طرحهای جدید برداشت آب از زاینده‌رود در این جلسه به عنوان یک مطالبه اصلی مطرح شد و همچنین کشاورزان خواستند خط مرزی استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به مرز اولیه خود در قبل از سال ۱۳۷۰ برگردد و تصویب نامه های هیات وزیران در تاریخ های پس از آن ابطال شود.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد احیای زاینده رود مشابه ستاد احیای دریاچه ارومیه با اختیارات اصل ۱۳۸ قانون اساسی با حضور صنف کشاورزی ضروری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار