نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی که با حضور در جشنواره آشپزی با قارچ فرصت را مغتنم شمرد و ضمن تبلیغ خود و اینکه پشتوانه ما به رای شما مردم است، گفت: صنعت قارج را در اصفهان مکانیزه خواهیم کرد .
کد خبر: ۷۷۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 29 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک اصفهان، جشنواره آشپزی با قارچ در حالی در بین صدها نفر از مردم برگزار شد که در این میان  سعیدی نماینده مردم‌مبارکه در مجلس شورای اسلامی فرصت را غنیمت دانسته و به تبلیغ عملکرد خود پرداخت و باز هم اصل صحیح تغذیه  و جای ندادن ارزش های تغذیه ای مثل  قارچ که بسیاری از بیماری ها بخاطر سرمایه گذاری نکردن روی تغذیه سالم به مردم است و عدم‌آشنایی مردم‌ به این اصل مهم سبب شده که امروزه در سفره های غذایی مردم بسیاری از محصولات سالم جایی نداشته باشند و از آن جمله قارچ است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از اینکه ریشه  هر دست کجی به بیت المال حذف شود، گفت: بدنبال این هستیم که صنعت قارچ را ایرانیزه کنیم.

وی با مظلوم خواندن قشر کشاورز، اجرای طرح حذف بازنشستگان را بزرگترین اقدام خود در طول دوران نمایندگی عنوان کرد و افزود: ما خواهان گرفتن مالیات بر افرادی هستیم که مسکن روی مسکن می خرند و بازار خانه را آشفته کرده اند و به این طریق به دنبال کاهش فاصله بین فقیر تا غنی هستیم.

پرفسور پاک‌نهاد مدیر گروه تغدیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه مصرف قارچ‌ و جای دادن آن در سفره های غذایی مردم‌ باعث میشود که از بسیاری بیماری های قلب و عروق شامل پرفشاری خون و چربی خون و گرفتگی خون جلوگیری و با افزایش سیستم دفاعی بدن، اشتها را کم و در کنترل وزن و معضل چاقی کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد وزن قارچ را آب تشکیل میدهد و یک آب رسان خوب برای بدن است و به جهت داشتن انواع ویتامین های B  در سلامت پوست و مو و ناخن کمک دهنده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ کشورنیز از تولید ۱۲ میلیون تن قارچ در جهان خبر داد که سهم چین ۷ میلیون تن در رده اول و ایران با تولید ۱۵۲ هزارتن، رتبه ششم درجهان را دارد. وی مصرف سرانه قارچ در کشور را ۱.۲ و ۱.۵ تا کیلو اعلام کرد که در مقایسه با کشورهای دیگر پایین است و بنظر می رسد در معرفی این محصول ارزشمند به مردم ، قصور کرده ایم. افشار  از تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ در سال جاری خبر داد .

الماسی یکی از تولید کنندگان قارچ  در اصفهان با بیان اینکه ۲۵ درصد تولید قارچ در کشور در اصفهان تولید میشوند، ادامه داد: در همین راستا استان اصفهان در تولید قارچ جایگاه سوم را دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار