مدیرکل گمرک اصفهان گفت: مجوز انبار اختصاصی برای واحدهای تولیدی و صادراتی در سراسر استان و با مسافت بیش از ۵۰ کیلومتر از گمرک نیز صادر می شود.
کد خبر: ۷۷۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 29 August 2019

رسول کوهستانی پزوه روز پنجشنبه در آیین افتتاح درب خروج و باسکول گمرک اصفهان همزمان با هفته دولت، افزود: گمرک تسهیلات خاصی برای فعالان مُجاز اقتصادی دارد از جمله انبار اختصاصی که پیش از این، مجوز آن برای واحدهای تولیدی در شعاع ۵۰ کیلومتری کمرگ صادر می شود اما از این پس در سراسر استان این کار انجام می شود.

وی با اشاره به پهناور بودن اصفهان و فاصله زیاد برخی شهرستان ها تا مرکز استان، ادامه داد: این کار با هدف بهره مندی واحدهای تولیدی استان از مزایای انبار اختصاصی و کاهش هزینه های انبارداری و با توجه به گستردگی واحدهای صنعتی در این خطه انجام می شود.

کوهستانی پزوه با بیان اینکه واحدهای تولیدی می توانند تقاضای انبار اختصاصی را به گمرک اصفهان ارائه کنند، اظهار داشت: از جمله مزایای انبارهای اختصاصی می توان به نگهداری کالای ترخیص نشده در کنار واحد تولیدی، امکان ترخیص بخشی از کالا و به اندازه نیاز خط تولید و کاهش هزینه های انبارداری اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات از استان اصفهان در پنج ماه نخست امسال، تاکید کرد: این میزان، معادل کل سال ۹۷ است و در مقایسه مدت مشابه سال گذشته ۱۷۹ درصد رشد دارد.

کوهستانی پزوه، بیشترین کالاهای صادراتی استان اصفهان را محصولات فرآوری شده خواند و اضافه کرد: اصفهان رتبه پنجم صادرات کشور را دارد و  بازارهای جدید صادراتی محصولات تولیدی آن، چین و اندونزی است .

وی، میزان واردات از گمرکات استان اصفهان را نیز در پنج ماه نخست امسال ۲۰۹ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: گمرک اصفهان در دو گلوگاه شهید شرافت نایین و شهید امامی شهرضا در جهت مبارزه با قاچاق کالا مستقر است.

مدیر کل گمرک اصفهان با اشاره به طرح محوطه سازی، دیوارکشی و احداث ساختمان های جدید در این مجموعه اظهار داشت: این طرح در سه مرحله با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال تعریف شده است که امروز مرحله نخست آن شامل درب خروج و باسکول جدید بهره برداری شد و دو مرحله دیگر آن حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

غلامعلی قادری مدیر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: تغییر و تحولات در گمرک استان به ویژه در رسیدگی به مشکلات مثبت بوده و رضایت مندی مراجعان افزایش یافته است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: صادرات ، گمرک اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار