دادستان قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از آغاز عملیات رفع تصرف و آزادسازی 71 نقطه از حریم و بستر رودخانه رزجرد قزوین و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیر مجاز این مسیر خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 29 August 2019

71 نقطه از حریم و بستر رودخانه رزجرد قزوین رفع تصرف می شود/ پلمپ چاه های غیرمجاز

به گزارش تابناک قزوین،محمد قاسمی دادستان قزوین در تشریح این خبر گفت: بر اساس کارشناسی های انجام شده توسط سازمان های متولی این امر، 71 نقطه از حریم و بستر رودخانه رزجرد قزوین توسط برخی افراد، کشاورزان، رستوران ها و... تصرف شده است که عملیات آزادسازی آن در حال انجام است.

دادستان مرکز استان افزود: همچنین در مسیر این رودخانه چاه هایی توسط اشخاص حفر شده است که در صورت اثبات غیر مجاز بودن مسلوب المنفعه و پلمپ خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در حوزه منابع طبیعی دست اندازی و تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها با مقاصد و منافع شخصی توسط افراد است که شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین این موضوع را با جدیت پیگیری می کند.

محمد قاسمی به بارندگی های گذشته اشاره کرد و افزود: بارش های سال جاری و اتفاقات ناگوار و خسارت های سنگینی که در بسیاری از استان ها به وقوع پیوست برای ما یک زنگ خطر بود زیرا بسیاری از طغیان و جاری شدن سیل در رودخانه ها به دلیل همین دست اندازی ها بود که شرایط بحرانی را در برخی استان ها رقم زد.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست معظم قوه قضاییه نسبت به آزادسازی و رفع تصرف حریم و بستر رودخانه ها تاکید فراوان داشته اند و دستگاه قضایی نیز با جدیت و قاطعیت ورود پیدا کرده و با متخلفان این حوزه برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه افزود: این اقدام نیازمند عزمی همگانی است تا به اهداف مورد نظر دست یابیم و ضروری است نهاد های متولی این امر بخصوص منابع طبیعی، امور اراضی و آب منطقه ای با هماهنگی و بر اساس وظایف قانونی و ذاتی خود عمل نمایند تا نتایج مطلوبی حاصل شود و شاهد این دست اندازی ها نباشیم.

محمد قاسمی در پایان گفت: رفع موانع و تصرفات حریم و بستر رودخانه‌های استان از برنامه‌های جدی شورای حفظ حقوق بیت المال استان است و به کلیه متصرفین هشدار می‌دهیم که در کمترین زمان نسبت به رفع تصرفات خود در بستر و حریم رودخانه اقدام نمایند در غیر این صورت با بهره گیری از اختیارات قانونی با متخلفان و متصرفان به شدت برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار