معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی و نیز صنعتی و فرهنگی در این شهرستان هزینه شده است.
کد خبر: ۷۷۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 31 August 2019

کورش مودت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای ۱۱ پروژه عمرانی از جمله طرح های آب و فاضلاب هزینه شده است.

وی احداث پارک، زیرسازی و آسفالت معابر، برق رسانی مجتمع پرورش ماهی شهیداحمدیان از جمله این طرح ها برشمرد و گفت: بسیاری از این طرح ها در هفته دولت امسال افتتاح یا کلنگ زنی می شوند.

  معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر اتصال راه آهن خرمشهر - بندر امام خمینی(ره) را یادآور شد و گفت: در سفر اخیر مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خرمشهر قول مساعد برای اتصال راه آهن خرمشهر به بندر امام خمینی(ره) از مسیر فولاد شادگان داده شد همچنین مسایل و مشکلات راه آهن خرمشهر به خصوص در ایام اربعین مطرح شد.

وی از آغاز مطالعات پروژه چهار بانده کردن جاده خرمشهر – اهواز خبر داد و گفت: این پروژه به عنوان بزرگراه شلمچه – خرمشهر- اهواز در دولت تصویب شده و پس از پایان مطالعات به زودی کار اجرایی آن آغاز می شود.

 سه هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال خسارت سیل به خرمشهر برآورد شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: سیل امسال سه هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال (۳۴۱ میلیارد تومان) به بخش کشاورزی، عمرانی، مسکن و جاده‌های خرمشهر خسارت زده است.

 وی شمار پرونده های تشکیل شده در رابطه با خسارت سیل به بخش کشاورزی خرمشهر را ۴۰۰ فقره عنوان کرد و گفت: ۲۷۴ پرونده ثبت سامانه سجا شده و بخشی از خسارت ها پرداخت شده است.

مودت احداث ۱۰۰ کیلومتر سیل بند در حوزه شهرستان خرمشهر در بحران سیل را از اقدامات مهم دولت بیان کرد و گفت: سیل بندها عمدتا در مناطق سرراهی حسینیه، شیردم، یادمان شهدای بهبهان، روستاهای غرب کارون، مینوشهر و مسیر شلمچه احداث شده است.

وی حفظ و نگهداری سیل بندها مناطق بحرانی را مهم دانست و گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده مبنی احتمال وقوع سیل در سال جاری حفظ و نگهداری سیل بندها به ویژه در مناطق مکسر و روستای ام نوشه خرمشهر مهم است.

مودت در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص لایروبی حاشیه رودخانه کارون خرمشهر گفت: دستگاه لایروب در هفته جاری وارد خرمشهر شده و کار لایروبی و نیزدایی در حاشیه رودخانه کارون عمدتا در مناطق محرزی، مرکزی شهر و محدوده بندر با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی از صدور مجوز کاشت شلتوک در ۲ هزار و۵۰۰ هکتار از اراضی غرب کارون خبر داد و گفت: امسال به دلیل ترسالی مجوز کاشت شلتوک در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی غرب کارون و برای نخستین بار ۳۰۰ هکتار از اراضی شلمچه صادر شده است.

مودت در ادامه گفت: امسال به رغم جاری شدن سیل ۱۳ هزار تن گندم از مزارع خرمشهر برداشت شد.

وی یکی از خدمات مهم دولت را پیگیری روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: بخشی از این طرح به میزان ۱۰ هزار هکتار در اراضی کشاورزی خرمشهر و شلمچه اجرایی شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر به پی گیری ورود کالای ملوانی به این شهر را یادآور شد و گفت: با پی گیری انجام شده در استان امید است با صدور مجوز واردات کالای ملوانی شاهد تحولی در رونق اقتصادی و اشتغال خرمشهر باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار