برای نخستین بار به همت آب منطقه ای اصفهان دستگاه مکانیزه جمع آوری ضایعات رودخانه در سد چم آسمان در ورودی آب شرب اصفهان نصب شد. 
کد خبر: ۷۷۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 27 August 2019

به گزارش تابناک اصفهان، صبح امروز مدیر مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ در مراسم بهره برداری از دستگاه مکانیزه جمع آوری ضایعات از رودخانه زاینده رود اظهار داشت:  با توجه به اینکه همواره شاهد ورود ضایعات به آب رودخانه بودیم و این ضایعات از سال ۸۲  تاکنون از طریق اجرای طرح حذف سطحی ضایعات  تا  ۶۰ درصد جمع آوری می شد و امروز با نصب این دستگاه امکان جمع آوری صد درصد ضایعات است.
محمود چیتیان  با بیان اینکه از سال ۹۵ به دنبال نصب چنین دستگاهی بودیم ، گفت :  در ابتدا با یک شرکت اروپایی وارد مذاکره شدیم که بخاطر قیمت بالا- 50  میلیارد ریال - تصمیم گرفته شد طرح به یک شرکت داخلی داده شود. وی افزود : از بین ۵ طرح ، طرح فعلی با قابلیت حذف صد در صدی ضایعات رودخانه ای از سد چم آسمان که‌ورودی آب شرب است، استفاده شد.
چیتیان خاطر نشان کرد:  ورودی آب شرب به عرض ۱۶ متر طول است که در کمتر از ۱۵ دقیقه امکان حذف ضایعات با دستگاه مذکور وجود دارد.
چیتیان یادآور شد : قیمت این دستگاه بالغ بر 5300 میلیون ریال و یک دهم قیمت دستگاه خارجی در سال ۹۵ است که بسیار صرفه اقتصادی را بدنبال داشت و در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار