معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: این وزارتخانه از لحاظ امکانات فقیر نیست، ولی به مدیریت دقیق و درست برای تحقق اهداف خود نیاز دارد.
کد خبر: ۷۷۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 27 August 2019

به گزارش تابناک تهران، علی الهیار ترکمن عصر دوشنبه در نشست کارگروه بررسی پتانسیل‌های اقتصادی و کارآفرینی سند تحول بنیادین شهرستان‌های استان تهران اظهارداشت: ساختار اداری پراکنده و کوچک محور موجب افزایش هزینه‌های اجرایی در این نهاد آموزشی می‌شود.

وی با بیان اینکه بار برنامه‌های درسی در آموزش و پرورش سنگین است، تصریح کرد: 12 هزار و 900 ساعت در تقویم آموزشی به صورت اجباری برای دانش آموزان مشخص و به آنها ارائه می‌شود که این موضوع عامل اصلی هزینه‌ها به شمار می‌رود.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش عنوان کرد: در نظام آموزشی تا مادامی که علت‌ها بررسی نشود به وضعیت روشن برای تحقق اهداف والا نخواهیم رسید.

وی افزود: نظام آموزش و پرورش تحت سیطره آموزش عالی بوده و دانش آموزان برای رسیدن به دانشگاه وارد مدرسه می‌شوند، ضمن اینکه امکانات و ظرفیت‌های بالایی در آموزش و پرورش وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی درست است.

الهیار با بیان اینکه آموزش و پرورش مصداق تشنه، مشک بر دوش است، تصریح کرد: امکانات و سرمایه‌های این نهاد یک و نیم برابر بیشتر از نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به اینکه توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش نامناسب است، عنوان کرد: نیروی انسانی باید بر اساس نیاز و اولویت بکارگیری شود که به این موضوع توجه نمی‌شود.

الهیار با بیان اینکه گفتمان واحد موضوعی است که امروز به عنوان یک چالش مطرح است، افزود: سیاستگذاران و مسئولان بیرونی که در عرصه نظام آموزشی تصمیم گیرنده هستند؛ تاکنون به گفتمان واحدی دست نیافته‌اند.

وی گفت: اقتصاد آموزش و پرورش به سومین رشته قدرتمند در دانشگاه‌های دنیا تبدیل شده و در صدر جایزه‌های نوبل قرار گرفته است چرا که عجین کردن اقتصاد با اقتصاد رفتاری در جهان، اثرات مطلوب و مثبتی را به همراه داشته است.

الهیار عنوان کرد: ضعف در کارهای داخلی یکی از نکات مورد توجه است زیرا با دارا بودن ضعف، با بیشترین و بالاترین منابع هم نمی توان به موفقیت رسید.

وی گفت: تجربه‌های کشورهای دیگر نشان داده، مدیریت دقیق موجب توسعه کارها می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار