دادستان قزوین: بیش از ۸۰ درصد سارقان معتاد هستندو تادر خصوص پیشگیری از اعتیاد کار جدی انجام نشود آمار سرقت هم کاهش پیدا نمی‌کند.
کد خبر: ۷۷۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 27 August 2019

۸۰ درصد سارقان معتاد هستندبه گزارش تابناک قزوین، قاسمی دادستان قزوین در کمیسیون پیشگیری و مقابله با جرائم خاص گفت: آمار‌ها نشان میدهد سرقت در ۳ ماه نخست امسال افزایش داشته و به شکل چند وجهی شده است.
وی افزود: بیش از ۸۰ درصد سارقان معتاد هستند و تا در خصوص پیشگیری از اعتیاد کار جدی انجام نشود آمار سرقت هم کاهش پیدا نمی‌کند.
به گفته دادستان قزوین؛ نزاع مسلحانه هم افزایش چشمگیری داشته است.
معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان نیز گفت: بالاترین جرائم مربوط به سرقت پلاک محموله، قطعات خودرو و سرقت از ساختمان نیمه کاره است که شرایط لازم برای احداث کارگاه را در نظر نمی‌گیرند.
سرهنگ مجتبی اشرفی گفت: سرقت از منزل ۱۴ درصد کاهش و سرقت مغازه ۱۴ درصد افزایش داشته است.
به گفته معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان؛ جیب بری، کشو زنی و قاپ زنی هم کاهش پیدا کرده است.
سرهنگ اشرفی افزود: اجرای منظم طرح‌های هدفمند، سهم موثری در کاهش سرقت دارد و پلیس باید به سمت هوشمند سازی حرکت کند.
وی اذعان کرد: بسیاری از پارک‌ها در تاریکی به سر می‌برند و شهرداری برای پیشگیری از سرقت اقدامی برای روشنایی انجام نمی‌دهد.
معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی توضیح داد که آمار دستگیری‌ها هم افزایش داشته و بیش از ۲ هزار نفر از ابتدای امسال در رابطه با سرقت دستگیر شده اند.
سرهنگ اشرفی اعلام کرد: در طرح یورش ۱۲۳ سارق را دستگیر کرده ایم و بیش از ۱۰ هزار نفر در کل جرائم دستگیر شده اند.
وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی باعث شده تا سن سارقان نیز به بیش از ۴۰ سال برسد که زنگ خطر است.
به گفته معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی؛ برای پیشگیری از وقوع سرقت محموله دو گشت در اتوبان اختصاص داده شده است، اما متاسفانه بودجه‌ای برای پیشگیری از سرقت دریافت نکرده ایم.
سرهنگ اشرفی  همچنین از نبود نگهبان و دوربین در بازار و مراکز خرید انتقاد کرد.
وی تاکید کرد: بسیاری از سرقت‌ها به دلیل عدم وجود پارکینگ است که در مهرگان بسیار جدی ست و طرح پیشنهادی ما نگهبان محله است.
دادستان بوئین زهرا هم در این جلسه خواستار تجهیز معابر این شهر به دوربین شد و افزود: حضور اتباع بیگانه در این منطقه افزایش پیدا کرده است و برخی از آن‌ها مرتکب جرم می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار