مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان، گفت: در استان اصفهان از مجموع جمعیت روستایی و عشایر که می‌توانستند بیمه شوند حدود 28 درصد بیمه هستند.
کد خبر: ۷۷۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 26 August 2019

عماد استکی در جلسه بررسی مسائل بیمه روستایی در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: در استان اصفهان بالغ بر 74 هزار نفر بیمه شده داریم که از این تعداد حدود 7 هزار خانوار مشمول دریافت مستمری شده‌اند. مستمری‌های صندوق شامل مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان تحت تکفل فوت شده و مستمری از کار افتاده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان تعداد 335 خانوار مستمری دریافت می‌کنند، افزود: این افراد ماهانه بیش از 970 میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند. همچنین مستمری امسال حداقل 3 میلیون ریال و حداکثر 7 میلیون 330 هزار ریال است. تأمین عدالت اجتماعی برای جمعیت روستایی و عشایری از اهداف این صندوق است که برای تحقق این هدف باید اعتماد سازی، شفاف سازی و اطلاع‌رسانی انجام شود که نیاز به همکاری مسئولان محلی از جمله شوراهای اسلامی و دهیاری‌هاست.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان با بیان اینکه شرایط بازنشستگی در صندوق بیمه اجتماعی این است که فرد به سن 65 سال برسد و حداقل پانزده سال سابقه حق بیمه در صندوق حق بیمه روستاییان را داشته باشد، گفت: از حدود 2 سال پیش موضوع بازنشستگی پیش موعد در کشور اجرا شده و متقاضی می‌تواند با 70 سال سن و 10 سال سابقه درخواست بازنشستگی پیش از موعد کند که هر سال یک سال از سن بازنشستگی کم و به سن سابقه اضافه می‌شود.

استکی با بیان اینکه افرادی مانند کشاورزان و روستاییان می‌توانند عضو صندوق اجتماعی شوند، تصریح کرد: افرادی که در شهرهای زیر 20 هزار نفر سکونت دارند می‌توانند عضو این صندوق شوند. همچنین افرادی که ساکن شهرهای بالای 20 هزار نفر هستند به واسطه شغل و حرفه‌ای که شامل صنایع دستی، هنرهای دستی، قالیبافی و کشاورزی می‌شود، می‌توانند عضو صندوق بیمه تأمین اجتماعی شوند.

وی با بیان اینکه این افراد پس از اینکه عضو صندوق شدند باید حق بیمه یک‌ساله خودشان را پرداخت کنند افزود: حداقل حق بیمه برای یک سال 270 هزار تومان و حداکثر 660 هزار تومان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان با بیان اینکه جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی در استان اصفهان 273 هزار نفر است که شامل روستاییان, عشایر و کشاورزان است، گفت: با بررسی‌هایی که انجام شده افرادی که در روستا ساکن هستند و هیچ‌گونه بیمه‌ای نیستند حدود 31 هزار نفر است که سالیانه با توجه به بیمه‌ای که می‌شوند شاهد کاهش این آمار هستیم.

استکی با بیان اینکه در استان اصفهان از مجموع جمعیت عشایری و روستایی که می‌توانستند بیمه شوند حدود 28 درصد بیمه شدند، تصریح کرد: در شهرستان اردستان این آمار حدود 31 درصد است. در این شهرستان بیش از 7 هزار نفر باید بیمه شوند که تاکنون بیش از 2200 نفر بیمه شده‌اند. صندوق بیمه كشاورزان و عشایر با هدف بهره‌مندی تمام آحاد جامعه از مزایای تأمین اجتماعی تشكیل شده و كمک به جوامع با درآمد كمتر و نگاه به تأمین رفاه آینده شهروندان از دیگر اهداف این صندوق است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار